چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
کتاب «کلمه الحق» در قم  بررسی می‌شود

موسسه فرهنگی اندیشه و تمدن شیعه نشست بررسی تاریخی ادبی کتاب «کلمه الحق» را با همکاری حسینیه هنر قم برگزار می‌کند..

حجت‌الاسلام محسن اکبری شاهرودی، مسئول مؤسسه فرهنگی اندیشه و تمدن شیعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، از برگزاری نشست بررسی تاریخی ادبی کتاب «کلمه الحق» خبر داد و گفت: این کتاب به‌عنوان یکی از بهترین منظومه‌های ادبی در بیان تاریخ سیاه دوران پهلوی به قلم آیت‌الله آخوند ملا محمدجواد صافی پدر بزرگوار دو مرجع عالیقدر آیات عظام صافی گلپایگانی رحمه‌الله علیهم، در زمان رضا‌خان پهلوی به رشته تحریر درآمده است.

وی افزود: امام راحل به کتاب علاقه‌ داشتند و نخستین‌بار به دستور ایشان منتشر شد. منظومه‌ای با ادبیاتی قوی و جذاب که نشانگر طبع و قریحه بالای سراینده است؛ طبع بالایی که مقام معظم رهبری آن را بارها ستود‌ه‌اند.

مسئول مؤسسه اندیشه و تمدن شیعه بیان کرد: بیان دقیق نکات تاریخی به همراه تحلیل صحیح با زبان شعر آن هم از سوی یک فقیه مجاهد و بصیر در آن عصر، ارزش این کار را نشان می‌دهد و باید این اثر ارزشمند مورد توجه مورخان و شعرا قرار گیرد.

وی ادامه داد: نشست بررسی تاریخی ادبی کتاب «کلمه الحق» با حضور شاعر ارجمند دکتر حامد حجتی و بیان جنبه‌های تاریخی و ادبی منظومه کلمه «الحق» چهارشنبه (۲۶ بهمن‌ماه) همزمان با سالگرد آیت‌الله آخوند ملامحمدجواد صافی گلپایگانی و با همکاری حسینیه هنر قم برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند ساعت ۱۶برای شرکت در این نشست، به قم، نبش میدان روح الله(معلم۱۲)، پلاک ۱۳۱، حسینیه هنر، مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها