سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۶
بازیگری که می‌خواهد نویسنده باشد

مجيد مظفري بازيگر سينما و تلويزيون، با انتقاد از عدم رويكرد سينماي ايران به ادبيات، اقتباس‌های ادبي را مهم‌ترين راه براي رسيدن به سينماي ملي دانست. وی همچنین از علاقه‌اش به بازی در شخصیت «سروانتس» خالق دن‌کیشوت در کتاب زندگینامه این نویسنده اسپانیایی سخن گفت./

مجيد مظفري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) اظهار داشت: كم‌توجهي تهيه‌كنندگان سينما به استفاده از گنجينه ادبيات كشورمان و گرايش به ساخت فيلم‌هاي سطحي ضربه بزرگي به پيكره اين هنر وارد ساخته است.

بازيگر فيلم «سگ كشي» ‌ادامه داد: بهترين راه براي رسيدن به سينماي ملي رويكرد جدي سينما در همه بخش‌ها به استفاده از ادبيات داستاني- تاريخي و همچنين بهره‌گيري از ادبيات فولكلور است.

بازيگر فيلم «مسافران» با اشاره به اينكه تلويزيون در اين زمينه بهتر از سينما عمل كرده، افزود: بايد از فيلم‌هايي كه اقتباس ادبي را برمي‌گزينند، حمايت لازم را داشت و به آنها توجه کرد.

مظفري در ادامه از علاقه‌اش براي بازي در شخصيت «سروانتس» در كتاب زندگينامه اين نويسنده سخن گفت و تصريح كرد: در ادبيات كلاسيك، شاهنامه داراي شخصيت‌هاي سينمايي است و در ادبيات داستاني معاصر، آرزويم بازي در برخي آثار «محمود دولت‌آبادي» ‌و «احمد محمود» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط