دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
نخستین «کافه کتاب» زنجان ساخته می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از ساخت نخستین «کافه کتاب» زنجان با هدف ایجاد مراکز مطالعه و همچنین بهره‌مندی بیشتر جوانان از کتاب‌های جدید، خبر داد.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان با اشاره به حمایت شهرداری از رویدادهای فرهنگی شهر گفت: شهرداری به‌عنوان یک سازمان خدمات‌رسان در بخش فرهنگی نیز فعالیت‌های متعددی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی شهرداری با رویکرد تخصصی و با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان طرح‌های مرتبط با افزایش سطح مطالعه در جامعه را پیگیری می‌کند، افزود: اجرای رویدادهای کتاب‌محور ازجمله برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت خطبه غدیر، کتاب‌های دفاع مقدس و حماسه حسینی از دیگر برنامه‌های اجرایی سازمان است.

کریمی همچنین از افتتاح کافه کتاب با کارکردهای مربوط به مطالعه کتاب خبر داد و اضافه کرد: این کافه، پاتوق اهل مطالعه خواهد بود، البته بخش‌های مختلفی برای این کافه در نظر گرفته شده است. در این کافه‌ بخش‌های متنوعی از‌جمله بخش‌ کودک، بخش مطالعه روزنامه و بخش مطالعه کتاب در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان همچنین از اجرای طرح چهارشنبه‌های قصه در قالب نقد کتاب نویسندگان بومی خبر داد و گفت: این طرح نیز با هدف آخرین کتاب‌های چاپ شده اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده سازمان فرهنگی شهرداری زنجان، توجه به ایجاد مکان‌های فرهنگی بیشتر است، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های سازمان اجرای کارهای زیرساختی در حوزه فرهنگ و به تبع آن در حوزه مطالعه کتاب است.

کریمی با اشاره به برنامه این سازمان برای ایجاد فرهنگسرا در مناطق محروم گفت: ساخت چنین مراکزی به استفاده و بهره‌مندی نوجوانان و جوانان این مناطق از کالاهای فرهنگی ازجمله کتاب  کمک شایانی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها