شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
«آرزوهای کوچک» برای بچه‌های بزرگ

کتاب چ، داستان نوجوان «آرزوهای کوچک» به قلم کارن هِس را با ترجمه پروین علی‌پور برای نوجوانان ایرانی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ مگز آرزوهای زیادی دارد؛ یک خانه‌ی خوب با مادری که از کار خسته نباشد، یک خواهر معمولی و برادری که غذا کش نرود، و البته چند لباس نو. وقتی خواهرش هَنی، یک تک‌شاخ عروسکی پیدا می‌کند ناگهان شانس مگز تغییر می‌کند و آرزوهایش برآورده می‌شوند. او می‌داند که تک‌شاخ‌ها جادویی نیستند؛ اما نمی‌خواهد چیزی شانس تازه‌اش را خراب کند، حتی اگر خواهرش چیزی را باور کند که احتمالا درست نیست.

«آرزوهای کوچک» به قلم کارن هِس از خانواده‌ای فقیر می‌گوید که با هم همبستگی دارند و از حال هم باخبرند. این داستان نوجوان از ادبیات آمریکا، محیط روزمره‌ی یک خانواده را روایت می‌کند.

کارن هِس در سال 1952 در مریلند آمریکا متولد شده و در رشته‌ی مردم‌شناسی و روان‌شناسی تحصیل کرده است. او پیش از آن‌که نویسنده شود شغل‌های زیادی داشته، از جمله پرستار بچه، پیشخدمت، حروف‌چین، نمونه‌خوان و معلم. کتاب «آرزوهای کوچک» اولین کتابی است که هِس نوشته است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«هَنی، همان‌طور که تک‌شاخ کثیف را توی صورتم هل می‌داد، اصرار کرد:
"مگز، آرزو کن."
"هَنی، با آرزو کردن هیچ‌وقت کار درست نمی‌شود، مخصوصا اگر قرار باشد یک تک‌شاخ درب‌وداغان برآورده‌اش کند! حرفم را باور کن."
و فکر کردم اگر کار با آرزو کردن درست می‌شد، بدون شک الان کنار مزرعه‌ی نیول، پشت به بزرگراهی شلوغ، نایستاده بودم و منتظر نبودم تا خواهرم تصمیم بگیرد به خانه بیاید. مطمئنِ مطمئن بودم که با آرزو کردن آبی گرم نمی‌شود!»

کتاب چ (کودک‌ونوجوان نشر چشمه) به تازگی کتاب «آرزوهای کوچک» به قلم کارن هِس را با ترجمه پروین علی‌پور در 105 صفحه و به بهای 60 هزار تومان برای نوجوانان ایرانی منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها