شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
شعر حمید سبزواری، شناسنامه انقلاب اسلامی است

عباس محمدیان، استاد زبان ‌ادبیات فارسی در برنامه رادیویی «وطن فارسی» تاکید کرد که شعر حمید سبزواری، آینه مبارزاتی مردم ایران و شناسنامه شعر انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ، عباس محمدیان، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری، در این برنامه رادیویی حمید سبزواری را از چهره های بارز در حوزه ادبیات مبارزاتی و پایداری از دوران رضاخان تا سال ۹۵ دانست و گفت:  سبزواری درد و رنج مردم ایران در راه استقلال و آزادی‌خواهی و به‌ویژه بعد از انقلاب اسلامی در راه دفاع از انقلاب و حوادث دوران دفاع مقدس را به نوعی در شعرش منعکس کرده  و از این رو، شعر او، آینه انقلاب اسلامی و مبارزات مردم ایران از پیش از انقلاب تا پیروزی و تا سال ۹۵ است.

وی ادامه داد: شعر زنده‌یاد حمید سبزواری از نظر درونمایه و اثرگذاری  شناسنامه انقلاب اسلامی است. به فرموده مقام معظم رهبری، سبزواری به انواع شعر تسلط داشت و مضامین اشعارش بسیار متنوع و همراه با مردم و انقلاب بود.

این استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به برخی توفیق‌ها و آثار مرحوم حمید سبزواری، گفت: از لحاظ  سبک و شیوه شعر و قصیده سرایی، شاید نتوان شاعران برجسته‌ای را نام برد که مقلد وی باشند اما از نظر درون‌مایه و محتوا شاعرانی که دستی در ادبیات پایداری دارند نگاهی به آثار سبزواری داشته و دارند.

نخستین همایش ملی سرود و سروده‌های انقلاب اسلامی و آیین بزرگداشت زنده‌‌یاد استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، امروز ( 21 خرداد) باهمکاری رادیو فرهنگ در سبزوار آغاز می‌شود و تا فردا ادامه خواهد داشت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها