دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
نخستین کنگره شعر محلی خراسان برگزار می‌شود

قاسم رفیعا، شاعر خراسانی در صفحه مجازی خود از برگزاری نخستین کنگره شعر محلی خراسان با حمایت شهرداری طرقبه خبر داده است.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، قاسم رفیعا، شاعر طنزپرداز و محلی‌سرای خراسانی، در صفحه خود در فضای مجازی خبر برگزاری نخستین کنگره شعر محلی خراسان را با حمایت شهرداری طرقبه منتشر کرده است.

وی آورده است: «اواخر اردیبهشت‌‌ماه نخستین کنگره شعر محلی خراسان را برگزار می‌کنیم. حفظ و گسترش گویش خراسانی هدف این کنگره است. هرچند بضاعت کنگره نخست در حد خراسان است اما هدف نهایی این کنگره در سال‌های آینده گسترش در حد ملی و بین‌المللی برای تمام فارسی‌زبانان است.

رفیعا در بخش دیگری از  پیام خود با اشاره به این‌که مهلت ارسال آثار برای شرکت در این کنگره تا ۱۵ اردیبهشت‌‌ماه است، نوشته است: نخستین کنگره شعر محلی خراسان به پاسداشت شاعر زلال و باصفای گویش مشهدی، مرحوم یوسف ازغدی، اختصاص دارد. یوسف ازغدی با مجموعه مدایح رضوی و چند شهر دیگر شناخته شده و کتاب او به همت استاد محمد قهرمان از سوی انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده بود که این روزها درحال تجدید چاپ است.

در ادامه این پیام آمده است؛ «اگر خداوند توفیق دهد هرکدام از دوره‌های بعدی کنگره شعر محلی خراسان نیز به پاسداشت یکی از محلی‌سرایان خراسان برگزار می‌شود.»

به گزارش ایبنا: شاعران محلی‌سرای علاقه‌مند برای شرکت در این رویداد می‌توانند آثار خود در قالب‌های مختلف ادبی را تا ۱۵ اردیبهشت‌‌ماه همراه با ذکر نام و شماره تماس به دبیرخانه این کنگره به آدرس طرقبه، جنب در خروجی بازار بعثت، سازمان فرهنگی شهرداری طرقبه تحویل دهند یا به شماره تلفن ۰۹۱۵۵۰۲۸۶۱۲ ارسال کنند.

افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۰۵۱۳۴۲۲۴۶۱۰ تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها