شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
میزبانی کتابخانه و موزه ملی ملک از بازدیدکنندگان نوروزی

کتابخانه و موزه ملی ملک، سوم و چهارم فروردین ماه و همچنین ششم تا 11 فروردین ماه سال جدید با 11 تالار موزه‌ای، یک تالار کتابخانه‌ای و 2 نمایشگاه ویژه، پذیرای گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، نخستین موزه وقفی- خصوصی و بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، با آثاری از سه هزار سال پیش تا روزگار معاصر و مجموعه‌ای از خدمات گسترده، در نوروز امسال از گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی میزبانی می‌کند.
 
بنابراین گزارش؛ این مجموعه با گنجینه‌ای کم‌نظیر از سکه‌ها و تمبرهای تاریخی، اشیای تزیینی، تابلوهای نقاشی و نگارگری، قلمدان‌ها و آثار لاکی، خوش‌نویسی، اسناد تاریخی و نسخه‌های خطی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه؛ سوم و چهارم  فروردین ماه سال 1401و شنبه تا پنج‌شنبه؛ ششم تا 11 فروردین ماه سال جدید، از ساعت 10 تا ساعت 17 در انتظار دوست‌داران آثار تاریخی و فرهنگی به ویژه گردشگران و تهران‌گردان است. تالار محققان کتابخانه و موزه ملی ملک نیز در همان روزها و ساعت‌ها میزبان پژوهشگران و دوستداران کتاب خواهد بود.

برپایی دو نمایشگاه ویژه در کتابخانه ملک
کتابخانه و موزه ملی ملک با برپایی دو نمایشگاه ویژه در آستانه نوروز، فضایی متفاوت را برای میزبانی از گردشگران نوروزی فراهم آورده است. در این ایام؛ نمایشگاه‌های «گنج نظامی» (گزیده آثار نفیس حکیم نظامی در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک) و «نوروزنامه» (برگزیده گنجینه نسخه‌های خطی و گزیده کتاب‌های پژوهشی موجود در کتابخانه و موزه ملی ملک) دو برنامه ویژه کتابخانه و موزه ملی ملک برای نوروز امسال به شمار می‌آید که در کنار تالارها و آثار موزه‌ای در این موقوفه از گردشگران و تهران‌گردان میزبانی می‌کند.
 
گردشگران نوروزی، همچنین پژوهشگران کتابخانه می‌توانند در این روزهای نوروز از کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» بازدید کنند و از خدمات کتابخانه‌ای بهره بگیرند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.malekmuseum.org و صفحه رسمی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در اینستاگرام به نشانی malek_museum_library مراجعه کنند یا با شماره تلفن 66751291 تماس بگیرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها