دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ندای وحدت را در جهان فراگیر می‌کند

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقارن برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بعثت پیامبر(ص) به این دلیل انتخاب شده که این دو رکن اساسی در جامعه اسلامی مورد توجه و اهتمام بیشتر قرار گیرد و ندای وحدت در جهان فراگیر شود.

یاسر احمدوند،‌ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ در رابطه با برگزاری سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: هر تلاشی برای ترویج، بزرگداشت و پاسداشت کلام‌الله انجام شود، در مسیر جادوانگی خواهد بود و آنچه متصل به منبع وحی و کلام خدا می‌شود، اثر جاودانه خواهد داشت. قطعا تلاشی که از سوی دست‌اندرکاران این عرصه صورت می‌پذیرد، مورد قبول و توجه است و پایدار و ماندگار خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: احتیاج به ترویج بیشتر مفاهیم کلام وحی و هنرهای مرتبط با قرآن کریم در بین اقشار جامعه داریم. امید است زحمتی که مسئولان برگزاری این مسابقات می‌کشند، نتیجه‌اش توسعه فرهنگ قرآنی در کشور باشد.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با برگزاری این دوره از مسابقات به صورت مجازی عنوان کرد: برگزاری مسابقات قرآن به صورت مجازی، به نوعی هم محدودیت است و هم ظرفیت محسوب می‌شود. انتظار می‌رود با ظرفیتی که فضای مجازی در جذب مخاطبان دارد، امکان بهره‌مندی تعداد بیشتری از علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی از این برنامه، محقق شود و مسابقات ارزشمند، زیبا و جذاب قرآن مورد اقبال مخاطبان قرار گیرد.
 
وی کلام خدا و وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) را دو محور اصلی وحدت جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: تقارن برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با بعثت پیامبر(ص) به همین دلیل انتخاب شده که این دو رکن اساسی در جامعه اسلامی مورد توجه و اهتمام بیشتر قرار گیرد و ندای وحدت در جهان فراگیر شود. امید است در شرایطی که ما احتیاج بیشتر به همگرایی بین مسلمانان داریم، کلام خدا باعث اتصال و وحدت بیشتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها