دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کتابخانه ملک از چهار ناشر اهداکننده کتاب تجلیل می‌کند/ اهدای 1000 جلد کتاب در یک‌سال اخیر

کتابخانه ملک امروز دوشنبه 9 اسفند ماه به مناسبت مبعث پیامبر(ص) از انتشارات علمی و فرهنگی، بنیاد سینمایی فارابی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و انتشارات ندای تاریخ به دلیل اهدای کتاب به این کتابخانه تجلیل می‌کند.

پیمان سمندری، معاون اداره کتابخانه و مسئول پژوهش و آموزش کتابخانه و موزه ملی ملک در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ عنوان کرد: دوشنبه 9 اسفند ماه به مناسب مبعث حضرت رسول (ص) قرار است از چهار ناشر تجلیل شود. انتشارات علمی و فرهنگی، بنیاد سینمایی فارابی، مرکز اسناد انقلاب اسلامی و انتشارات ندای تاریخ چهار ناشری هستند که قرار است امروز در این در جشن مورد تجلیل قرار بگیرند.
 
 
وی با بیان این‌‌‌که هرسال تعدادی زیادی از افراد حقیقی و حقوقی و سازمان‌‌ها و نهادها، ناشران و دانشگاه‌هایی علاقه‌مندند که کتاب‌های خود را به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا ‌کنند، عنوان کرد: این کتاب‌ها شامل نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپی و آثار موزه‌ای و کتابخانه شخصی است و دلیل این رغبت هم استانداردهای بالایی است که برای نگهداری از کتاب، آثار موزه‌ای و نسخه‌های خطی، چاپ سنگی در این موسسه وجود دارد.
 
 
معاون اداره کتابخانه و مسئول پژوهش و آموزش کتابخانه و موزه ملی ملک با بیان این‌‌که کتابخانه ملک هر سال بر اساس وقف‌نامه حاج حسین ملک جشن‌هایی را برگزار می‌کند، عنوان کرد: این کتابخانه طی برگزاری این جشن‌ها، هر سال از یکسری از اهدا‌کنندگان کتاب به این موسسه تجلیل می‌کند.
 
سمندری درباره اهداکنندگان شاخص که کتاب‌هایی را به این کتابخانه اهدا کرده‌اند، عنوان کرد: از اهداکنندگان شاخص به این کتابخانه می‌توان به افرادی مانند مرحوم بیژن الهی اشاره کرد که خانواده‌ این شاعر و پژوهشگر بعد از فوت او؛ کتابخانه‌اش را با بیش از 7000جلد کتاب به این موسسه اهدا کردند. همچنین مجموعه کتاب‌‌های حسین زُمرشیدی چهره ماندگار معماری ایران از جمله اهدای‌های شاخص به کتابخانه و موزه ملی ملک بود که خانواده او هم  چند ماه بعد از فوت این استاد؛ 1500 تا 2000 جلد کتاب از آثار این چهره ماندگار را به کتابخانه ملک اهدا کردند.
 
اهدای 1000 جلد کتاب در طول یکسال اخیر به کتابخانه ملک
معاون اداره کتابخانه و مسئول پژوهش و آموزش کتابخانه و موزه ملی ملک درباره کتاب‌هایی که در یک‌سال اخیر به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا شده است، عنوان کرد: در یک‌سال اخیر 1000 جلد کتاب از سوی افراد حقیقی به کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا شده است. آمار کتاب‌های اهدایی به این کتابخانه در دوران کرونا بیش از 3000 جلد کتاب بوده است.
 
سمندری با بیان این‌که روز یکشنبه 15 اسفند ماه همزمان تولد امام حسین(ع) از گروه دیگری از اهداکنندگان حقیقی کتاب به کتابخانه و موزه ملی ملک تجلیل خواهد شد، اظهار کرد: البته هنوز اسامی کسانی که در این روز از آن‌ها تجلیل خواهد شد، مشخص نیست. کتابخانه و موزه ملی ملک از اهداکنندگان شاخص و چهره؛ در قالب یک برنامه جداگانه تجلیل می‌کند و سایر اهداکنندگان در قالب برنامه‌های تجمیعی مورد تجلیل قرار می‌گیرند. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها