یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
نمايشگاه مجازی كتاب تهران راهكارهای برای در دسترس قرار دادن كتاب به مخاطبان

اسماعیل جهانگیری مطرح کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تهران یکی از راهکارهای در دسترس قرار دادن کتاب برای مخاطبان است، هر چند نمی‌تواند جایگزین نمایشگاه فیزیکی شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ اسماعیل جهانگیری (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان) در گفت‌گو با ستادخبری دومین نمایشگاه مجزی کتاب تهران با اشاره به اینکه در ایامی که به دنبال شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کارها و برنامه‌ها به سمت مجازی شدن رفت، گفت: در این میان می‌توان گفت که نمایشگاه مجازی کتاب تهران یکی از راهکارهای در دسترس قرار دادن کتاب برای مخاطبان است، هر چند نمی‌تواند جایگزین نمایشگاه فیزیکی شود.

او با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب تهران موجب تقویت فعالیت ناشران و اهالی نشر شد، عنوان کرد: ناشران در نمایشگاه‌های فیزیکی ارتباط بهتر و مناسب‌تری با مخاطبان برقرار می‌کردند؛ مساله‌ای که در نمایشگاه مجازی اغلب امکان‌پذیر نیست اما در شرایط کنونی باید از این فرصت استفاده کرد. در این زمینه باید فرهنگسازی گسترده‌ای از سوی مسئولان و ناشران انجام شود تا مردم به سمت استفاده از فضای مجازی برای تهیه کتاب بروند، از سوی دیگر ناشران نیز باید معرفی کتاب خود را به صورت گسترده دنبال کنند.

وی همچنین با اشاره به تبلیغات و اطلاع‌رسانی محیطی نمایشگاه در شهرهای مختلف گفت: تلاش کردیم از سوی معاونت فرهنگی تبلیغات بسیار خوبی در فضای مجازی انجام دهیم تا مخاطبان در سراسر استان در جریان روند برگزاری نمایشگاه قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها