یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
در تهران 30 سازه فرهنگی به نمایشگاه مجازی کتاب اختصاص داده شده‌است/ نصب سازه‌هایی با موضوع کتاب در کریمخان

به‌گفته صیادی همزمان با برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، 30 سازه فرهنگی به این رویداد اختصاص داده شده‌است که در مجموع 500 متر مربع فضای تجاری را در بر می‌گیرد.

رضا صیادی، رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اعلام اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران یکی از رسالت‌های خود را حمایت از حوزه فرهنگ و کتاب می‌داند، گفت: باید توجه داشت که حمایت از نمایشگاه مجازی کتاب یک موضوع است و توجه و تمرکز به کتاب در روزهای جاری و عادی سال بحث دیگری است. میان سازمان زیباسازی تهران و مسئولان نمایشگاه مجازی کتاب تعامل خوبی درباره این رویداد فرهنگی انجام شد.

صیادی با اعلام اینکه 30 سازه فرهنگی در تهران به نمایشگاه مجازی کتاب اختصاص داده شده‌است، ادامه داد: در مجموع 500 مترمربع فضای تجاری در تهران به نمایشگاه مجازی کتاب تهران اختصاص داده شده‌است.

نصب سازه‌هایی با موضوع کتاب در خیابان کریمخان
رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه توجه این سازمان به موضوع کتاب، مساله‌ای است که در تمام طول سال استمرار دارد، بیان کرد: تبلیغات در حوزه کتاب را منحصر به یک دوره و نمایشگاه مجازی کتاب نمی‌دانیم. تبلیغات شهری در حوزه کتاب باید در طول سال با بهانه و بی‌بهانه ادامه داشته‌باشد و به همین دلیل حوزه زیباسازی اقدامات متنوعی را پیگیری می‌کند.

صیادی درباره اقداماتی که سازمان زیباسازی شهری برای توجه بیشتر به حوزه کتاب در نظر دارد، اعلام کرد: قرار است در محوری در تهران سازه‌هایی با موضوع کتاب نصب شود. احتمالا خیابان کریمخان به عنوان یکی از راسته‌های کتاب‌فروشی برای این منظور انتخاب خواهدشد. سازه‌هایی را سازه‌هایی را به شکل کتاب طراحی کردیم و قرار است در این خیابان نصب شود.

او ادامه داد: با نگاه حمایتی سازمان زیباسازی شهری به حوزه‌های کتاب و ادبیات، در آن سازه‌ها صرفا تبلیغ کتاب می‌کنیم، اگر از طرف مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد در این حوزه با ما همکاری شود، می‌توانیم در این سازه‌‎ها فروش کتاب هم داشته‌باشیم تا مردم با مراجعه به آن سازه بتوانند کتابی را که تبلیغ می‌شود؛ تهیه کنند.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران سال 1401 را زمان اجرای طرح خیابان کریمخان اعلام کرد.

نصب سازه‌هایی در تهران برای تبلیغ دائم کتاب
صیادی با تاکید بر اینکه سازمان زیباسازی شهر تهران در نظر دارد تا اقداماتی که در خیابان کریمخان انجام می‌دهد به سایر نفاط شهر تعمیم بدهد،‌ افزود: اگر نمایشگاه مجازی کتاب به طور مستمر در طول سال برگزار شود، در نظر داریم سازه‌هایی در تهران بسازیم که در تمام طول سال درباره کتاب‌های مختلف اطلاع‌رسانی و تبلیغ می‌کنند.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به قیمت بالای سازه‌های تبلیغاتی در تهران ادامه داد: اساسا ذات رسانه محیطی به گونه‌ای است که هر تجارتی نتواند در فضای شهری تبلیغ کند. اما به دلیل وجود دیدگاه فرهنگی در سازمان زیباسازی شهر تهران، سازه‌های فرهنگی را از فضای تجاری جدا کردیم. این فضاها به صورت کلی در اختیار معاونت فرهنگی قرار گرفته‌است، تا بتوانیم بدون در نظر گرفتن سازوکار تجاری در خدمت فرهنگ باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط