یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
فعالیت شهرستان ادب در ایام نمایشگاه/ ارسال ۲۰۰ مرسوله در روز

به‌گفته علی غنی، مدیر بازرگانی شهرستان ادب 6 نفر از نیروهای این انتشارات، برای ثبت، بسته‌بندی و ارسال سفارش‌های نمایشگاه فعالیت می‌کنند، زیرا در روز حدود 200 بسته پستی از این انتشارات به واحدهای پستی تحویل داده می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، روزهای نمایشگاه مجازی کتاب تهران یکی پس از دیگری سپری می‌شود، هرچند این نمایشگاه یک روز تمدید شد و جای یکشنبه دهم بهمن، دوشنبه یازدهم به کار خود پایان می‌دهد، روزهای کمی از این نمایشگاه باقی مانده‌است.

علی غنی، مدیر بازرگانی شهرستان ادب با اشاره به اینکه تعداد سفارش‌ها در دومین نمایشگاه مجازی نسبت به دوره نخست افزایش یافته‌است، گفت: افزایش سفارش‌ها به دلیل آشنایی بیشتر مخاطب در خرید از سایت نمایشگاه بود، زیرا در این دوره با مشکلات کمتری مواجه شدند.  


به گفته مدیر بازرگانی شهرستان ادب، با اینکه افزایش قیمت کاغذ و کتاب روی قدرت خرید مخاطب تاثیرگذار بود، اما به اندازه‌ای نبود که کتاب را از سبد خرید مردم حذف کند. او ادامه داد:  قیمت سایر کالاها خیلی بیشتر از کتاب افزایش یافت. به همین دلیل مشتری هنوز هم کتاب خوب می‌خرد.

مدت نمایشگاه محدود و تقاضا زیاد بود
همه ناشران در روزهای برگزاری نمایشگاه مجازی بخشی از نیروی خود را برای کار در بخش نمایشگاه اختصاص داده‌اند، غنی با اعلام اینکه در کل مجموعه شهرستان ادبی 6 تا 7 نفر هر روز مشغول به فعالیت در حوزه نمایشگاه کتاب هستند، ادامه داد: تقریبا تمام نیروهای تیم بازرگانی مشغول کار نمایشگاهی هستند، زیرا مدت نمایشگاه محدود و تقاضا زیاد بود. برخی در بخش عملیاتی، برخی در بسته‌بندی و ثبت اطلاعات و برخی در بحث سامانه کتاب مشغول فعالیت برای پاسخگویی به مخاطبان و ارسال سفارش‌ها هستند.


مدیر بازرگانی شهرستان ادب با اعلام اینکه روزانه حدود 200 بسته از طرف این نشر به شهرهای ایران ارسال می‌شود، افزود: فکر می‌کنم در روزهای آخر تعداد سفارش‌ها بیشتر شود، به خصوص با درنظر گرفتن اینکه نمایشگاه مجازی کتاب یک روز تمدید شد.

به گفته غنی، هر روز یکی از واحدهای سیار پست به دفتر انتشارات شهرستان ادب مراجعه می‌کند و بسته‌های پستی را تحویل می‌گیرد. او درباره چرایی این مساله توضیح داد: شاید به این دلیل که دفتر انتشارات شهرستان ادب به اداره پست چهارراه لشگر دور است، این خدمات ارائه می‌شود. همچنین با توجه به تعداد بالای سفارش‌ها نیاز به همکاری شرکت پست داریم.


کتاب‌های کمتر شناخته شده را معرفی می‌کنیم.
انتشارات شهرستان ادب در این روزها به معرفی کتاب‌های قدیمی و کمتر شناخته شده خود می‌پردازد، تا بتواند آن‌ها را در نمایشگاه کتاب بفروشد.  
مدیر بازرگانی شهرستان ادب با اعلام اینکه سعی دارد در سایت این انتشارات مخاطب‌ها را با کتاب‌هایی که قدیمی هستند، اما شناخته نشدند و در انبار این نشر باقی‌ماندند، آشنا کند، ادامه داد: همچنین امکات پست رایگان را برای مخاطب‌های سایت این نشر در روزهای نمایشگاه درنظر گرفتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط