پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
۲۳ برنامه فرهنگی کتاب‌محور در استان قم برگزار می‌شود

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از اجرای ۲۳ برنامه فرهنگی کتاب‌محور در هفته کتاب و کتابخوانی در استان قم خبر داد.

سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، ضمن تبریک این هفته به اهالی فرهنگ و کتاب، از رونمایی کتاب‌هایی با موضوع شهدا و دفاع مقدس و برپایی ایستگاه‌های اهدا و مطالعه کتاب خبر داد و گفت: بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود و در همین راستا ایستگاه‌های اهدا و مطالعه کتاب در مجتمع‌های تجاری استان قم برخی برگزار می‌شود.
 
کاشانی به اجرای ۲۳ برنامه فرهنگی کتاب‌محور در استان قم اشاره کرد و گفت: برنامه‌های متعددی در هفته کتاب در قم اجرا می‌شود و با توجه به اینکه امسال کنگره ملی شهدای استان قم را داریم از تعدادی کتاب با موضوع شهدا و دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.
 
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: نشست‌های تخصصی معرفی کتاب نیز با همکاری انجمن‌های ادبی استان در روزهای مختلف این هفته برگزار خواهد شد و این هفته فرصت مناسبی است تا از تلاش دست‌اندرکاران حوزه تولید، چاپ و توزیع کتاب قدردانی شود که تقدیر از ناشران و کتابفروشان استانی و همچنین ناشر مولفان برگزیده را برای این هفته پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی از آماده‌سازی و معرفی کتاب‌های چاپ اول به مخاطبان خبر داد و بیان کرد: در این طرح مجموعه‌ای از کتاب‌های تازه منتشر شده را در فضای مجازی معرفی می‌کنیم تا مخاطبان با کتاب‌های چاپ اول به مناسبت هفته کتاب آشنا شوند.
 
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پایان با بیان این‌که بیش از ۱۳۰۰ ناشر در استان قم فعال هستند، تصریح کرد: بیشترین مجوز کتاب بعد از تهران به قم اختصاص دارد و در بخش کتاب دینی رتبه اول کشور از آن این استان است و همین موضوع نشان‌گر اهمیت موضوع چاپ و شر در استان قم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها