جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
اهدای 100 هزار جلد کتاب به مناطق کم‌برخوردار استان ایلام تا پایان سال 1400

عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب میان علاقه‌مندان توزیع شده و هدف‌گذاری ما تا پایان سال ۱۴۰۰، اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب به علاقه‌مندان در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان است.

عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب در میان جوامع هدف توزیع شده و هدف‌گذاری ما تا پایان سال ،۱۴۰۰ اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب به علاقه‌مندان در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان به یاد و نام ۳۰۰۰ شهید ارزشمند استان است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در کمیته محرومیت‌زدایی و خدمات فرهنگی و اجتماعی کنگره ملی ۳۰۰۰ شهید استان ایلام که با مسئولیت مدیرکل کمیته امداد امام (ره) در سالن جلسات آن اداره کل برگزار شد، گفت: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب در میان جوامع هدف توزیع شده و هدف‌گذاری ما تا پایان سال ۱۴۰۰ اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب به علاقه‌مندان در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان به یاد و نام ۳۰۰۰ شهید ارزشمند استان است.

وی هدف از این اقدام فرهنگی را ارایه خدمات برجسته، در راستای اهداف کمیته محرومیت‌زدایی و خدمات فرهنگی و اجتماعی کنگره بزرگ‌داشت شهدا عنوان کرد.

مسئول کمیته فرهنگی و تولیدات هنری کنگره شهدای استان، افزود: محوری‌ترین خدمت فرهنگی که می‌تواند در فهرست خدمات برجسته و اولویت‌دار  کنگره شهدا قرار گیرد، توزیع و اهدای کتاب به یاد و نام شهیدان با هدف افزایش دانایی و آگاهی در جامعه است.

خودآموز ادامه داد: تلاش داشته ایم تا در توزیع و اهدا کتاب، ذائقه های جوامع هدف را در نظر داشته باشیم و کتاب در موضوعات ادبی، مذهبی، دفاع مقدس و جنگ، آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، سیاسی، اجتماعی، اعتقادی و... برای مخاطبان بزرگسال و کودک نوجوان، در طول سال و هدف‌مند برای مخاطبان در مناطق محروم و کم برخوردار اهدا نماییم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: اهدای کتاب، می تواند بنیادهای انگیزشی را در مخاطبان تقویت کند و یکی از اهداف کلان و بلندمدت این اداره کل، توسعه و ترویج حداکثری فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه مخصوصاً در میان افراد محروم و نیازمند و به دور از امکانات فرهنگی بوده است.
 
وی با تقدیر از تلاش های «کتابسرا»ی این اداره کل افزود: کتابسرای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مرکزی فعال و اثرگذار برای توزیع و اهدای هدفمند کتاب در میان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی تبدیل شده و تلاش داشته تا با برنامه‌ ریزی‌های هدفمند و با نظارت این اداره کل، ضمن شناسایی جوامع هدف، کتاب‌های لازم و مناسب و کارآمد را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقش مؤثری در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کند، ضمن آن که اجرای این مهم، بر عهده ی مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها