چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
فروش بالای یک نسخه کم‌یاب از مجموعه هری پاتر

یکی از چاپ‌های نخستین کتاب «هری‌پاتر و سنگ فیلسوف» جی.کی‌رولینگ در حراجی لیبورن لندن 110 هزار دلار فروخته شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) یکی از چاپ‌های نخست کتاب «هری‌پاتر و سنگ فیلسوف» نوشته جی.‌کی.‌رولینگ در یک حراجی در شهر لیبورن انگلستان با قیمت تقریبی 110هزار دلار فروخته شد.

این کتاب ‌یکی از 500 نسخه‌ اولیه و کم‌یابی است  که از یک کتابفروشی در شهر ناتینگهام خریداری شد و اولین بار در سال 1997 به چاپ رسید. این نسخه اسم جوانا رولینگ را به عنوان نویسنده در صفحه کپی‌رایت بر خود داشته است.

در ابتدا قیمت این نسخه از سوی کارشناسان بین 27 تا 41هزار دلار تخمین زده می‌شد؛ اما حراج 110هزار دلاری رکوردی کم‌سابقه را به عنوان یکی از بالاترین قیمت‌های ثبت‌شده برای فروش نسخه‌های اولیه رولینگ به ثبت رساند.

 در سال 2013 یکی از همین نسخه‌ها با بیش از 20 نقاشی و یادداشت اصیل در حراجی ساتبیز 228‌هزار دلار به فروش رسید. رکورد دیگر مربوط به سال 2017 و حراجی بونهام نیویورک بود که یکی دیگر از همین نسخه‌ها 139 هزار دلار چوب حراج خورد. در سال 2007 نیز نسخه دست‌نویس و مصور جلد چرمی «داستان‌های بیدل نقال» -که چند سنگ قیمتی را بر خود داشت و یکی از هفت نسخه منحصر‌به‌فرد مجموعه هری پاتر بود- 3.98 میلیون دلار در حراجی ساتبیز لندن به فروش رسید و عواید آن به خیریه رولینگ تقدیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها