سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
یک باشگاه کتابخوانی در دهگلان در میان نامزدهای پنجمین جام باشگاه‌های کتابخوانی

باشگاه کتابخوانی «سایدا» از شهرستان دهگلان در دو بخش باشگاه برگزیده و فیلم برگزیده جزو نامزدهای راه یافته به مرحلۀ نهایی پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان شناخته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان که از اوایل پاییز سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کرده بود، به پایان راه رسید. از بین ۲۷ هزار باشگاه با ۴۵۰ هزار عضو که در ۱۹۶۰ شهر و روستا تشکیل‌ شده بود، نامزدهای مرحله ‌نهایی این برنامه از سوی هیئت داوران آن اعلام شدند.

در این میان، گروه نمایشی کودکان با نام سایدا و به سرپرستی ابراهیم احمدی در پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان توانست در دو بخش باشگاه برگزیده و فیلم برگزیده جزء نامزدهای راه یافته به مرحله نهایی این دوره از جام باشگاه‌های کتابخوانی باشد.

سرپرست گروه سایدا گفت: باشگاه ما به جهت شناخت قبلی و علاقمندی گروه به هنر بازیگری، کتاب «اولین کتاب بازیگری من» نوشته کریستین دابروفسکی را انتخاب کردند که به درس‌های بازیگری، تمرینات، دستورات و بازی‌هایی برای خردسالان پرداخته است.

ابراهیم احمدی اضافه کرد: خوشبختانه در دو ماهی که باشگاه ما از این کتاب بهره می‌گرفت، پیشرفت خیلی خوبی در بازیگری داشتند و به مهارت‌های مقدماتی دست یافتند و شناخت بهتری از عناصر اولیه بازیگری پیدا کردند و در نهایت هرکدام با نوشتن نامه و ضبط چگونگی پیشرفت هنر خود از نویسنده و مترجمین تشکر کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهگلان نیز در این خصوص اظهار کرد: با گسترش باشگاه‌های کتابخوانی  می توان به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کرد و با استفاده از روشهای خلاقانه، کودکان و نوجوانان را به خواندن ترغیب کرد و آنها بدور از روش‌های تکراری و خسته کننده و بدور از دام استفاده‌ی ناصحیح  فضای مجازی بتوانند به شناختی بهتر از روش‌ها و علایق فردی و اجتماعی برسند.

فردین وکیلی بیان کرد: باشگاه کتابخوانی سایدا در شهرستان دهگلان فعالیت خوب و قابل توجهی برای کودکان و نوجوانان انجام می‌دهد و جز باشگاه‌های فعال در سطح استان است.

باران مجنونی، اسما دلکی، محمد احمدی، فاطمه‌ هاشمی، ژوانا حسین پناهی، دریا مفاخری، سیده جوانا نوری، خاطره میرکی، مدیا زندی و مجیب احمدی  از اعضای گروه سایدا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها