دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
آغاز داوری بیست و سومین جشنواره قصه‌گویی در قم

مسئول دبیرخانه بیست‌ و سومین جشنواره قصه‌گویی استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از آغاز داوری این جشنواره خبر داد.

شیرین دادخواه مسئول دبیرخانه بیست‌ و سومین جشنواره قصه‌گویی استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، درباره برگزاری این جشنواره، گقت: 70 قصه در بخش ملی بیست‌ و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی دبیرخانه استان قم رسیده است که از این میان 35 قصه در بخش 12 تا 18 سال، 3 قصه در بخش «پدربزرگ و مادربزرگ» و 32 قصه هم در بخش «18 سال به بالا» شرکت کرده‌اند.
 
وی اضافه کرد: داوری در سه سطح استانی، منطقه‌ای و کشوری خواهد بود. این 70 قصه در پایش اولیه بررسی خواهند شد و از لحاظ ظاهری، کیفیت فیلم برداری، وضوح تصویر و رعایت ادب و احترام در استفاده از کلمه و واژه‌ها و زمان استفاده مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
 
مسئول دبیرخانه بیست‌ و سومین جشنواره قصه‌گویی استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم تصریح کرد: هم اکنون در حال پایش اولیه قصه‌ها هستیم. قصه‌ها با موضوع مدرن و سنتی و آئینی و سنتی به دبیرخانه رسیده‌اند و هر کدام از این بخش‌ها سه برگزیده‌ی رتبه اول تا سوم و یک نفر شایسته تقدیر خواهد داشت.
 
دادخواه افزود: افراد برگزیده در استان مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و رتبه‌های اول و دوم هر دوره وارد رقابت‌های منطقه‌ای خواهند شد.
 
وی بیان کرد: هر استان 18 برگزیده و 6 تقدیری خواهد داشت که از این تعداد 8 نفر به مرحله منطقه‌ای راه پیدا خواهند کرد.
 
دادخواه یادآور شد: دو نفر اول زنان و مردان سنتی و دو نفر اول دختران و پسران سنتی تا نیمه مرداد به ستاد تهران معرفی می‌شوند تا خود را برای رقابت‌های منطقه‌ای که به احتمال قوی در مهر و آبان سال جاری برگزار می‌شود، آماده کنند.
 
وی در پایان گفت: مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در کل کشور به خاطر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عدم شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها