شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
دومین کتابخانه درجه یک استان لرستان افتتاح شد

در کمتر از یک سال گذشته و پس از بهره‌برداری از کتابخانه درجه یک استاد آیتی بروجرد، دومین کتابخانه درجه یک استان لرستان با نام «سردار علیمردان‌خان بختیاری» هم در الیگودرز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی لرستان و فرماندار و مسئولین شهرستان، کتابخانه درجه یک «سردار علیمردان‌خان بختیاری» الیگودرز افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اعلام کرد: این مرکز فرهنگی، دومین کتابخانه درجه یک استان است که در کمتر از یک سال گذشته و پس از کتابخانه درجه یک استاد آیتی بروجرد، با پیگیری‌ها و حمایت‌های صورت گرفته افتتاح می‌شود.

وی افزود: امید داریم تا پایان سال بتوانیم ساختمان کتابخانه‌های عمومی پلدختر، الشتر و دورود و همچنین کتابخانه شهید باهنر بروجرد را نیز در مدار خدمت به علاقه‌مندان به کتابخوانی و مطالعه قرار دهیم.
 

فتایی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 1700 مترمربع و با زیربنای 1200 مترمربع در دو طبقه احداث شده که شامل سالن مطالعه مجزا برای بانوان و آقایان، سالن کنفرانس، بوفه، سالن‌های vip، نمازخانه، مخزن کتاب و فضای اداری است که تاکنون 43 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده و با تعهدات جدید یک میلیارد و 500 میلیون تومان به این مبلغ اضافه خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: الیگودرز یکی از پایگاه فرهنگی غرب کشور است و این شهرستان خاستگاه قوم بزرگ و نجیب بختیاری است و تاکنون برنامه‌های بزرگ ملی همچون جشنواره هیجار را میزبانی کرده است و قرار است امسال نیز جشنواره ملی شاهنامه‌خوانی به میزبانی الیگودرز برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها