دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
ارسال 50 اثر به جشنواره فرهنگی و پژوهشی نماز در زنجان

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از ارسال 50 اثر به «جشنواره فرهنگی و پژوهشی نماز» خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره 15 تیرماه است.

ابراهیم قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با هدف ترویج فرهنگ اقامه نماز و انجام پژوهش‌های فاخر در این حوزه جشنواره ادبی، هنری و پژوهشی نماز برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره فرهنگی و پژوهشی نماز شامل بخش‌های مختلفی است، اضافه کرد: با توجه به سراسری بودن این جشنواره پیش‌بینی شده است که جامعه هدف آن حدود یک میلیون نفر باشد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شامل پنج بخش مجازی، ادبی، هنری، پژوهشی و ویژه است، تصریح کرد: چاپ کتاب، شعر، بخش‌های ادبی و مجازی، تجلیل از فعالان عرصه نماز، تجلیل از آثار ارائه شده در زمینه جلوه‌های نماز در دوران دفاع مقدس و تجلیل از بخش‌های این جشنواره است.

قاسمی با اشاره به اینکه جشنواره شامل پنج بخش مجازی، ادبی، هنری، پژوهشی و ویژه است، گفت: گزینش آثار برجسته هنر توحیدی، شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های علمی، فرهنگی و هنری، توجه به فرهنگ، هنر، ادبیات دینی و توحیدی، انتشار افکار، آثار و اندیشه‌های معنوی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان با اشاره به اینکه تاکنون 50 اثر به این جشنواره ارسال شده است، افزود: استان‌های مشارکت کننده در این جشنواره شامل کردستان، خراسان رضوی، زنجان، قم، لرستان، سمنان، اصفهان، خراسان جنوبی، آذربایحان شرقی، خوزستان و گیلان و خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 15 تیرماه اعلام شده است، افزود: مراسم اختتامیه جشنواره همزمان با کنگره شهدا و همچنین تقدیر از نفرات برتر برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها