پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
جشنواره طنز با طعم «زنجفیل» در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

جشنواره منطقه‌ای طنز و استعدادیابی زنجفیل با هدف شناسایی استعدادهای طنزنویسی و طنزپردازان در شمالغرب کشور برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، جشنواره منطقه‌ای  طنز و استعدادیابی « زنجفیل» با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.
 
محورهای اصلی این جشنواره عبارتند از: فضای مجازی، کرونا و فاصله‌گذاری، تولید ملی و هنجارهای اجتماعی. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در سه بخش استندآپ کمدی، نثر و شعر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
در فراخوان جشنواره چنین آمده است:
در موضوع بایدها و نبایدهای «فضای مجازی» علاقمندان باید به سوالاتی چون چرا دوست داریم جزو چرخه اخبار دروغ و شایعه در فضای مجازی باشیم، افراد از آنچه در فضای مجازی می‌بینید از شما خیلی دورتر هستند!، حفظ فاصله در حریم خصوصی همیشه باعث حفظ احترام متقابل می‌شود، "بی‌شعور"ها را به شهرت نرسانیم، اعتیاد به مواد مخدر بهتر است یا به فضای مجازی و سلبریتی‌ها را درک کنیم، حمایت کنیم یا رد کنیم؟ پاسخ دهند.

در موضوع کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی به سوالاتی چون فاصله‌گذاری برای دیگران است یا برای ما، ماسک نزن، خودت را تا چه میزان باعث گرانی در شرایط کنونی می‌دانی و مقصر اصلی در شیوع بیماری کرونا کیست؟ پاسخ دهند و در موضوع تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها نیز به سوالاتی مثل آیا تا به حال تقلب یا کلاه‌برداری و کم‌کاری در کارت انجام دادی، اگر قرار باشد به مدت یک هفته جایت را با یکی از مقامات عالی‌رتبه عوض کنی چه کارهای برای رونق تولید می‌کنی، یکی از رفتارهای مردم در حمایت از تولید داخلی که باید تغییر کند چیست، احتکار چه بر سرم مردم می‌آورد و انصاف در  کسب و کار ایرانیان چه مقدار وجود دارد؟ پاسخ دهند.

علاقمندان به موضوع هنجارها و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز بایستی به سوالاتی چون اگر به مدت یک ماه جنس مخالف خودت بودی کدام عادت‌های بد را ترک می‌کردی، نزاع خیابانی خوب است یا بد؟ وقتی گفتگو هست نزاع چرا، چرا ما دوست داریم در صف بایستیم؟حالا هر صفی و جوگیر بودن چرا فقط در کارهای بد قوت بیشتری دارد؟ پاسخ بدهند.
 
ضوابط عمومی جشنواره:

آثار ارسالی به جشنواره در دو زبان ترکی و فارسی قابل پذیرش است. و نیز شرکت کنندگان در این جشنواره با ارسال اثر خود متعهد به پذیرش قوانین و سیاست‌های جشنواره بوده و عدم رعایت قوانین موجب حذف آثار خواهد شد و تعیین زمان و محل اجرا و عرضه آثار به عهده ستاد برگزاری و بر اساس امکانات موجود خواهد بود و دبیرخانه مجاز به جابه جایی زمان برگزاری اختتامیه است.

نیازهای ضروری صحنه استند آپ کمدی شامل دکور، لباس، موسیقی و .... از شرایط موجود توسط خود صاحب اثر تهیه خواهد شد و زمان اجرای آثار استند آپ کمدی ارائه شده کمتر از ۴ دقیقه و بیشتر از ۱۰دقیقه نباشد و محدودیتی در تعداد آثار وجود ندارد.

متقاضی آثار مرسوله، مسئول کیفیت مدارک ارسالی به ویژه فایل ویدیویی بارگذاری شده است؛ لذا در صورت عدم پخش تصویر یا صدا در استند آپ کمدی، ستاد برگزاری هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و نیز فیلم استندآپ کمدی به وسیله تلفن همراه و بدون استفاده از هرگونه افکت صوتی و تصویری ضبط و ارسال شود. زمان برگزاری جشنواره منطقه‌ای طنز و استعدادیابی زنجفیل ششم و هفتم مرداد ماه سال ۱۴۰۰ است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۵ تیرماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره فوق ارسال کنند.

هم‌چنین برای اطلاعات بیشتر به وب سایت حوزه هنری استان به نشانی artabriz.ir مراجعه کنند. ثبت نام و ارسال آثاراز طریق  صفحات اینستاگرامی به آدرس  @zanjafil.i، ارسال به ایمیل  Zanjafiltanz@gmail.com ارسال از طریق اپلیکیشن‌های واتس آپ و تلگرام به شماره ۰۹۱۴۳۰۱۲۶۶۵ و تحویل حضوری به دبیرخانه جشنواره به نشانی: تبریز، چهارراه شریعتی، طبقه فوقانی پردیس فرهنگی سینمایی قدس، حوزه هنری استان آذربایجان شرقی دبیرخانه جشنواره زنجفیل صورت می‌گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها