دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
فروش کتاب‌های امضاشده برای جمع‌آوری کمک به عرضه واکسیناسیون جهانی

هیلاری منتل و جی‌کی رولینگ در جمع‌آوری کمک برای واکسیناسیون جهانی مقابله با ویروس کرونا مبلغ قابل‌توجهی جمع‌آوری کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - یک حراج ادبی برای کمک به واکسیناسیون جهانی در برابر ویروس کرونا تا کنون بیش از ۲۳ هزار پوند جمع‌آوری کرده، زیرا دوستداران کتاب تلاش می‌کنند رمان‌های امضاشده توسط نویسندگان مورد علاقه خود ازجمله هیلاری منتل و همچنین جلسات مشاوره با ناشران و نمایندگان ادبی را به دست آورند.
 
پیشنهاد قیمت برای مشاوره شخصی با جانی گِلر، نماینده ادبی، در کمپین «کتاب برای واکسن» به هزار پوند و مجموعه امضاشده سه‌گانه «تالار گرگ» با دست‌نویس اولین جملات کتاب از سوی هیلاری منتل به ۶۰۰ پوند رسید. این حراج که تا ۲۱ ماه می ادامه داشت فرصت‌های دیگری نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار داد، ازجمله نام‌گذاری یکی از شخصیت‌های رمان بعدی سارا پینبورو به نام اهداکننده، نویسنده سریال پربیننده نتفلیکس با نام «در پسِ چشم‌هایش»، نسخه امضاشده «بزرگ‌شده‌ها» از ماریان کییِز و فرصتی برای آمدن نام فرد کمک‌کننده در تقدیم‌نامه رمان جدید جیل منسل.
 
کمک‌های دیگر شامل چاپ اول رمانی از رابرت گالبرایت، امضاشده با نام مستعار جی‌کی رولینگ، تماس ۳۰ دقیقه‌ای با یکی از مدیران تحریریه انتشارات پنگوئن جهت مشاوه در مورد چاپ کتاب، و مجموعه‌ای امضا و تقدیم‌شده از هر پنج رمان دیوید نیکولز است. تمامی پول‌های جمع‌آوری‌شده به موسسه خیریه «کِیر اینترنشنال» تعلق می‌یابد که به دنبال مقابله با نابرابری واکسیناسیون در کشورهای فقیرتر است.
 
فیبی مورگان، ناشر و نویسنده‌ای ابتکار این عمل را به دست گرفت گفت: «اوضاع به‌ویژه در هند دلخراش و نابرابری در عرضه واکسن بسیار ناعادلانه است.»
 
او گفت: «همه‌گیری برای بسیاری از ما شرایط بسیار دشواری ایجاد کرد، اما با بهبود اوضاع در بریتانیا جشن‌گرفتن بدون در نظر گرفتن کسانی که اکنون در حال تجربه بدترین شرایط ناشی از این ویروس هستند، کار درستی به نظر نمی‌رسد.»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها