شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۰
هجری: جمع شدن نویسندگان، مهم‌ترین دستاورد انجمن بود

عضو هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در آستانه یازده سالگی این انجمن از جمع شدن اکثر نویسندگان حوزه کودک در قالب یک جمع فعال، به عنوان مهم‌ترین دستاورد این انجمن یاد کرد و در مقابل گفت که حدود یک پنجم اعضا در انجمن فعالند.\

 محسن هجری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، فعالیت این انجمن را در مدت ۱۰ سال مثبت ارزیابی کرد و افزود: انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اهداف فرهنگی و صنفی فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون با بیش از ۳۰۰ عضو به پایگاه اصلی نویسندگان کودک و نوجوان تبدیل شده است.

وی «بازگو کردن منافع صنفی نویسندگان کودک» و «تعامل با نهادهای دولتی و غیر دولتی» را از دیگر دستاوردهای انجمن در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: در چارچوب رایزنی‌های انجمن، موضوع بیمه نویسندگان به واقعیت پیوست که این از دستاوردهای مهم اين تشكل در سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: برطرف کردن مشکلات نویسندگان با ناشران که در بسیاری از مواقع به موضوعی رایج در جامعه ادبی کشور تبدیل شده، از دیگر اهداف ماست که انجمن نویسندگان کودک و نوجوانان در طول فعالیت ۱۰ ساله‌اش دنبال کرده است.

به گفته هجری انجمن نویسندگان تلاش‌های فراوانی برای معافیت مالیاتی نویسندگان انجام داد که این موضوع نیز در اوایل دهه ۸۰ به تحقق پیوست.

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از عدم فعالیت مستمر بسیاری از اعضای اين جمع به عنوان نقصی بزرگ در چارچوب فعالیت این تشکل غیردولتی نام برد و اظهار داشت: هم‌اکنون تنها یک پنجم اعضا در فعالیت‌های مستمر ما حضور می‌یابند که این موضوع باید در ادامه فعالیت‌های انجمن با بازنگری اساسی روبه‌رو شود. 

وی با تاکید بر این‌که انجمن گام‌های مثبتی برای ارتقای جایگاه نویسندگان کودک و نوجوان برداشته است افزود: با توجه به روحیه و علاقه‌ای که نویسندگان به تنهایی دارند، جمع کردن آن‌ها در یک مکان و انجام فعالیت گروهی از هدف‌هایی بود که انجمن تا حدود زیادی به آن دست یافت. 

وی هویت بخشی به شغل نویسندگی و ایجاد یک هویت صنفی برای  فعالیت فرهنگی نویسندگان را از اهداف آتی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان عنوان و از تلاش‌های اعضای این انجمن در راه شغل تلقی شدن نویسندگی تقدیر کرد.

اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهارشنبه هفته جاری (27 آذر) یازدهمین سالگرد تاسیس این انجمن را همزمان با عید غدیر خم جشن می‌گیرند.

انجمن نویسندگان تشکلی مدنی و غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۷۷ با هیات موسسی مرکب از ۹ نویسنده‌ حوزه کودک و نوجوان و عضویت ۱۴۸ داستان‌نویس، شاعر، مترجم، پژوهشگر، منتقد و روزنامه‌نگار حوزه‌ کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان تاسیس شد. این انجمن هم‌اکنون ۳۵۰ عضو دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط