شنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۱
انجمن نويسندگان كودك و نوجوان يازده ساله می‌شود

اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهارشنبه هفته جاری (27 آذر) یازدهمین سالگرد تاسیس این انجمن را همزمان با عید غدیر خم جشن می‌گیرند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انجمن نویسندگان تشکلی مدنی و غیرانتفاعی است که در سال 1377 با هیات موسسی مرکب از 9 نویسنده‌ حوزه کودک و نوجوان و عضویت 148 داستان‌نویس، شاعر ، مترجم، پژوهشگر، منتقد و روزنامه‌نگار حوزه‌ کتاب، ادبیات و فرهنگ کودک و نوجوان تاسیس شد. این انجمن هم‌اکنون 350 عضو دارد. 

حمایت از هویت مستقل و حقوق مادی و معنوی نویسندگان کودک و نوجوان، ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش و پیشرفت فرهنگی نویسندگان کودک و نوجوان از طریق برگزاری نشست‌ها و دوره‌های آموزشی، ایجاد ارتباط و همدلی میان طیف‌های گوناگون نویسندگان عضو با برپایی دیدارها و سفرها و تبادل اطلاعات، از جمله اهداف برپایی این انجمن عنوان شده است.

برگزاری نشست‌های تخصصی در بخش‌های مختلف ادبیات کودک و نوجوان ازجمله برنامه‌هایی است که هیات مدیره انجمن نویسندگان کودک و نوجوان در سال جاری دنبال کرده است.

در یازدهمین مجمع عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان که اردیبهشت سال جاری برگزار شد، مهدی حجوانی، شهرام اقبال‌زاده، محسن هجری، محمود برآبادی، معصومه انصاریان، مناف یحیی‌پور و جمال‌الدین اکرمی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و جواد جزینی، مژگان مشتاق و حسین نوروزی به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. 

مراسم یازدهمین سال تاسیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان
عصر روز چهارشنبه( 27 آذر) در محل این انجمن برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها