یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
برنامه‌های کتاب‌محور باید هدفمند باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برای اجرای برنامه‌های کتاب‌ محور استان در سال ۱۴۰۰، بر لزوم هدفمند‌بودن این برنامه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های کتاب‌محور استان ایلام شامل: هفته کتاب، جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان، پایتخت کتاب ایران، عشایر و روستاهای دوستدار کتاب، جایزه کتاب استان، فعالیت‌های کتابسرا و... روز شنبه 11 اردیبهشت با حضور عمران خودآموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، یونس قیطانی معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای، منصور محبی کارشناس امور فرهنگی و ملوک هاشمی مدیر موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در این جلسه با اشاره به اهمیت فعالیت‌های مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان و در طول سال گفت: بایستی تلاش کرد تا در سال جاری با برنامه‌ریزی اصولی، همکاران اداره‌کل و موسسه به رصد هدفمند و اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های کتاب محور در میان جوامع هدف در سراسر استان بپردازند و امکان تشویق و ترغیب مادی و معنوی را میسر و عملیاتی کنند.

خودآموز ادامه داد: این اداره‌کل در نظر دارد تا با تمرکز برنامه‌ها و فعالیت‌های کتاب محور در هفته کتاب، اقدامات شایسته‌ای در حوزه  تقدیر از تلاشگران و مروجان فعال و سخت‌کوش فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عمل آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: با توجه به شرایط تحمیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا می‌بایست تلاش‌های همکاران در فضای مجازی متمرکز شود و مانند سال گذشته شاهد حضور فعال و با نشاط و حداکثری جوامع هدف در میان برنامه‌های کتاب‌محور مجازی باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مناسب و برنامه‌ریزی شده حوزه کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام به عنوان موسسه مجری با نظارت و هدایت اداره‌کل، بر توجه حداکثری به مخاطبان روستاها و کم‌برخوردار و محروم تاکید کرد.

خودآموز در ادامه به بررسی مقدمات طرح‌های خلاق و تازه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی استان از جمله: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه، راه‌اندازی مرکز اسناد و موزه فرهنگ و هنر، راه‌اندازی و مدیریت نمایشگاه و فروشگاه دائمی کتاب استان ایلام و همچنین تکمیل بانک اطلاعات مولفان و اهل قلم استان ایلام پرداخت و مطالبی را درباره اهداف و چشم اندازهای اثربخش و موثر این طرح‌ها بیان کرد.

در ادامه، سایر اعضا نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های کتاب‌‌محور در سطح استان پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها