دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۳
تجربيات تئاتر، دوبلاژ و سينما "جعفر والي" در يك كتاب

جعفر والي- بازيگر تئاتر و سينما- از چاپ و انتشار خاطرات و تجربيات هنري‌اش خبر داد. اين كتاب‌ كه دوره‌هاي گوناگون زندگي‌ و خاطرات والي را از سال 1339 تاكنون را در برمي‌گيرد، از سوي انتشارات قطره منتشر خواهد شد.\

والي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در اين اثر كه با عنوان «گوسفند زنده قصاب در باغ حاضر است» منتشر مي‌شود، به خاطرات هنري‌ام در تئاتر، دوبلاژ و سينما پرداختم. 

در تدوين اين كتاب "اميد روحاني" نيز با اين هنرمند همكاري داشته است.

به گفته وي، نگارش اين كتاب بهانه‌اي است براي پرداختن به رويدادهايي كه در تئاتر اتفاق افتاد و با تمام مسايل، مشكلات و نگاه‌هاي متفاوت ادامه پيدا كرد. 

والي معتقد است: كتاب «گوسفند زنده قصاب در باغ حاضر است» نوعي مباني هنر است زيرا به تحولات و تاريخ تئاتر در اين اثر به شكل تحليلي پرداخته شده. 

«جعفر والي» متولد سال 1312 است. اين بازيگر تئاتر و سينما كه فارغ‌التحصيل دانشكده هنرهاي دراماتيك دانشگاه تهران در رشته بازيگري است، بازي و كارگرداني تئاتر را از سال 1336 آغاز كرد.

وي در نمايش‌هاي متعددي همچون «باغ وحش شيشه‌اي»، «اتللو»، «خانه عروسك»، «سكه»، «ده و سي دقيقه»، «پنجه»، «ديوانه‌اي روي بام»، «نمايش طولاني»، «انتظار»، «مرگ همسايه»، «مطبخ»، «دو پا و يك لنگه كفش»، «مرده خورها»، «صيادان» و «هديه قابيل» به ايفاي نقش پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط