پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
نمایشگاه مجازی کتاب را باید تحول بدانیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌مهدی معراجی نمایشگاه مجازی کتاب را یک تحول ارزیابی کرد و تلفیق دو نمایشگاه فیزیکی و مجازی را قابل بررسی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌مهدی معراجی، عضو هیات امنای موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره تداوم برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیان کرد: اگر رسالت توزیع و دسترسی آسان به کتاب در قالب نمایشگاه مجازی محقق شود، چه بهتر که با کاهش هزینه‌ها این شیوه تداوم داشته باشد؛ با این وجود تلفیق نمایشگاه مجازی و فیزیکی رویکرد بهتری است.
 
وی با بیان این مطلب که  نمایشگاه مجازی به‌عنوان یک تحول، نیازمند توجه و تبلیغ بیشتر است، افزود: به‌نظر می‌رسد تداوم برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، مطالبه فعالان حوزه نشر است و البته که نمایشگاه فیزیکی از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.       
    
معراجی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران در مجموع اقدام قابل توجه و پسندیده‌ای است و ارقام فروش کتاب که از سوی وزیر محترم و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌شود، بسیار خوشحال‌کننده است.
 
وی افزود: فروش 53 میلیارد تومان کتاب، بعد از گذشت هشت روز، رقم بسیار قابل‌توجهی است و فکر نمی‌کنم خوش‌بین‌ترین افراد هم تصور می‌کردند در وضعیت کرونایی این میزان فروش محقق شود.                      
 
معراجی گفت: هرچند بنابر تصمیم مجریان، نمایشگاه مجازی کتاب تهران، برگزاری دو بار تمدید شده به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه همچنان شاهد استقبال مردم هستیم، تمدید تا دو و حتی سه روز دیگر نیز وجود دارد؛ علاوه‌براین با توجه به اینکه اردیبهشت‌ماه، به‌عنوان تقویم نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران شناخته می‌شد و بسیاری از فعالان حوزه نشر با تاخیر از جریان برگزاری نمایشگاه مجازی مطلع شدند دلیل دیگر ضرورت تمدید این نمایشگاه است.                  
عضو هیات امنای موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به ضرورت بررسی نقاط قوت و ضعف نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزود: بی‌تردید بعد از نمایشگاه کارشناسان درباره نقاط قوت و ضعف نمایشگاه اظهار نظر خواهند کرد و البته وجود نقاط ضعف، به دلیل نخستین تجربه در برگزاری مجازی نمایشگاه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها