پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
نمایشگاه مجازی کتاب تهران خلأهای نشر جامعه دانشگاهی را پر کرد

شهرام گهواره درباره اثرگذاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران عنوان کرد: جامعه دانشگاهی عطش زیادی برای تهیه کتاب داشت و چون طی یک سال گذشته دسترسی به کتاب و تازه‌های نشر وجود نداشت این نمایشگاه توانست بخش زیادی از خلاءهای موجود را پر کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شهرام گهواره مدیر اجرایی انتشارات آییژ در گفت‌وگو با روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران و تأثیر آن در بازار نشر گفت: جرأت و جسارت برگزاری این نمایشگاه از سوی دست‌اندرکاران خانه کتاب و ادبیات ایرانی ستودنی‌ است زیرا در شرایط سخت کرونا که ناشران روزهای سختی را می‌گذرانند کار بسیار خلاقانه‌ای بود.
 
وی ضمن بیان این که در وضعیت کنونی بازار، برگزاری این نمایشگاه تجربه خیلی خوبی برای ما بود اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران عدم تمرکز جغرافیایی عرضه کتاب بود به طوری که ما از سیستان و بلوچستان و حتی از دو کوچه بالاتر از دفتر انتشارات هم تقاضای خرید کتاب داشتیم و تمرکز فقط بر یک نقطه نبود.
 
او همچنین درباره علت استقبال مردم از نمایشگاه مجازی کتاب توضیح داد:‌ در این زمینه به پارامترهای زیادی می‌توان اشاره کرد که عرضه کتاب با تخفیف یکی از عوامل اقتصادی مهم بوده است، زیرا این موضوع در بحث آثار دانشگاهی که دانشجویان توان کمتری برای خریداری کتاب دارند خیلی خوب خود را نشان می‌دهد اما در حوزه عمومی شاید کمتر دیده شود.
 
این ناشر دسترسی آسان و تسهیل در خریداری کتاب را یکی دیگر از عوامل استقبال مردم از نمایشگاه مجازی دانست و گفت: مخاطبان به راحتی از طریق اینترنت به کتاب‌های مورد نیاز خود در یک گستره وسیع موضوعی دسترسی دارند و یک خانواده برای والدین، دانش‌آموز و دانشجوی خود به راحتی کتاب خریداری می‌کند.
 
وی همچنین تاکید کرد: جامعه دانشگاهی عطش زیادی برای تهیه کتاب داشت و چون طی یکسال گذشته دسترسی به کتاب و تازه‌های نشر را نداشت این نمایشگاه توانست بخش زیادی از خلأهای موجود را پر کند، از سوی دیگر آثاری که معمولا در طول سال دیده نمی‌‌شوند به راحتی در این نمایشگاه دیده شدند.
 
شهرام گهواره در پایان با ارائه پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه در دوره‌های آتی، گفت: تعیین زمان نمایشگاه باید خیلی بیشتر از قبل باشد، یعنی کارها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مردم از یک ماه قبل از برگزاری نمایشگاه مطلع باشند و برای خریداری کتاب‌هایشان برنامه‌ریزی کنند. از سوی دیگر ناشران نیز برای کار خود برنامه داشته باشند.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن آغاز و تا دهم  بهمن ماه در سامانه tehranbookfair.ir ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها