شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
ما از همه استان‌های کشور در نمایشگاه مجازی کتاب مشتری داشتیم

مدیر انتشارات دارالکتب اسلامیه گفت: تعداد مخاطب‌های ما از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم بیشتر بود و گستره مخاطبان ما در همه جای کشور شامل استان‌های مختلف بودند و چون طی یکسال گذشته به تاز‌ه‌های نشر دسترسی نداشتند از نمایشگاه استقبال کردند.

مرتضی آخوندی مدیر انتشارات دارالکتب اسلامیه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک کار نو و جدید است که در صنعت نشر اثرات زیادی داشته است، گفت: یکی از مشکلاتی که نمایشگاه داشت این بود که عرضه کتاب‌ها از سال ۱۳۹۲ به بعد بود و برای کتاب‌های مرجع این زمان خیلی کم بود و برخی از ناشران در این زمینه دچار مشکل داشتند.
 
وی ادامه داد: بهتر است در دوره آینده نمایشگاه مجازی کتاب شرایطی پیش‌بینی شود که کتاب‌ها را از دهه ۸۰ هم بتوان عرضه کرد زیرا این کتاب‌ها بیشتر در آن سال‌ها چاپ می‌شدند و معمولا هر ده سال یکبار تولید می‌شوند.
 
آخوندی با بیان اینکه عرضه کتاب در فضای مجازی بخصوص در نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرایط دسترسی برای مخاطبان استانی و شهرستانی را آسان کرده است، عنوان کرد: پیش از این همزمان با نمایشگاه کتاب تهران افراد زیادی از شهرهای مختلف با اتوبوس به تهران می‌آمدند و مجبور بودند یکروزه کتاب خریداری کنند و برگردند اما الان با نمایشگاه مجازی فرصتی فراهم شده است که مخاطبان در شهرهای خودشان کتاب خریداری کنند و رایگان به دست‌شان برسد.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه پیشنهاد می‌کنم بهتر است از ابتدا دامنه و تاریخ زمانی نمایشگاه مجازی کتاب را بیشتر کنند زیرا فرصت شش روزه کوتاه بود و اگرچه تمدید شد اما اگر از ابتدا این زمان ده روزه اعلام می‌شد خریداران با فراغ بال بیشتری کتاب خریداری می‌کردند.
 
وی همچنین درباره میزان استقبال مخاطبان از کتاب‌های انتشارات دارالکتب اسلامیه گفت: تعداد مخاطب‌های ما از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم بیشتر بود و گستره مخاطبان ما در همه جای کشور شامل استان‌های مختلف بودند و چون طی یکسال گذشته به تاز‌ه‌های نشر دسترسی نداشتند از نمایشگاه استقبال کردند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها