چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
بوستان کتاب قم نیازمند پیوست فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به ظرفیت‌ فضاهای سبز شهری در استان قم، پیوست فرهنگی را برای بوستان‌ها ضروری عنوان کرد.

سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در رابطه با افتتاح بوستان کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم گفت: با توجه به توسعه فضای سبز و افزایش سرانه فضای سبز در استان قم، پیوست فرهنگی برای پروژه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری امری مهم و ضروری است.
 
وی نامگذاری این بوستان را در محله سه پردیسان قم در راستای تحقق پیوست فرهنگی توصیف کرد و افزود: نام‌گذاری بوستان‌ها با عناوین فرهنگی به ترغیب مردم برای استفاده بیشتر از این فضاها کمک می‌کند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تاکید کرد: اگر بخواهیم خروجی مناسبی از برنامه‌های مختلف شهر به ویژه بوستان‌ها داشته باشیم، باید پیوست فرهنگی برای آنها تعریف کنیم تا علاوه بر ایجاد فضاهای تفریحی و شاداب، بخش فرهنگی این فضاها را هم تقویت کنیم.
 
حسینی کاشانی تاکید کرد: باید تلاش کنیم این‌گونه نام‌گذاری‌ها به‌صورت کاربردی و عملیاتی تاثیر خود را در حوزه کتاب نشان دهد و شهرواندنی که به این بوستان‌ها مراجعه می‌کنند، از امکانات فرهنگی بویژه حوزه کتاب بهره‌مند شوند.
 
وی احداث کافه کتاب را در این بوستان از جمله طرح‌های پیشنهادی عنوان کرد و یادآور شد: بوستان کتاب قم ظرفیت احداث کافه کتاب برای ترغیب حضور مردم در این مکان فرهنگی را داراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها