جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
هفته کتاب در استان‌های لرستان، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد

دیدار با نویسندگان پیشکسوت، اهدای کتاب به قشرهای مختلف مردم و پویش کتابخوانی و نویسندگی ویژه کودک و نوجوان از برنامه‌های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب در استان‌های لرستان، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، استان‌های خراسان جنوبی، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد با تدارک برنامه‌های متنوع و مختلفی در حوزه کتاب و کتابخوانی قرار است هفته کتاب امسال را پرشور و جذاب برگزار کنند.
 
در استان خراسان جنوبی، برگزاری بزرگداشت هفته کتاب به‌صورت مجازی، برگزاری طرح پاییزه کتاب، دیدار با نویسنده پیشکسوت، بازدید و تقدیر از کتابفروشان و ناشران و برگزاری نمایشگاه کتاب شهرستانی ازجمله برنامه‌هایی است که برگزار می‌شود.
 
استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با تشکیل گروه‌های مجازی کتابخوانی جام باشگاه‌های کودک و نوجوان، تشکیل گروه‌های مجازی روستاها و عشایر دوستدار کتاب، بازدید از کتابفروشی‌های یاسوج با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اهدای کتاب به روستاها و عشایر به استقبال هفته کتاب می‌روند.
 
همچنین تشویق و ترغیب معلمان نسبت به ترویج کتاب و کتابخوانی در برنامه شاد دانش‌آموزان، رونمایی محدود کتاب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تبلیغات در سطح شهر، اهدای کتاب به قشرهای مختلف مردم، دیدار با امام جمعه مرکز استان و تجلیل از مروجین کتابخوانی، در فهرست برنامه‌های این استان قرار دارد.
 
استان لرستان نیز با فضاسازی تبلیغی درباره هفته کتاب کارهای خود را آغاز کرده و با پویش یار مهربان، پویش کتابخوانی و نویسندگی ویژه کودک و نوجوان، رونمایی از کتاب‌های ویژه و تجلیل و تقدیر از نویسندگان و برگزاری مسابقه با موضوع کتاب با همکاری صدا و سیما برنامه‌های هفته کتاب را دنبال می‌کند.
 
انشاءنویسی با موضوع مدافعان سلامت، اهدای کتاب به مراکز فرهنگی و کودکان تحت پوشش بهزیستی، برپایی نشست‌های فرهنگی ادبی و نقد کتاب در فضای مجازی نیز از دیگر برنامه‌های این استان در بیست و هشتمین دوره هفته کتاب است.
 
بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان‌ماه 1399 با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها