چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
مسابقه کتابخوانی «سفینه النجاه» در استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد آذربایجان‌غربی گفت: به‌مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی مسابقه کتابخوانی «سفینه النجاه» در 1231 کانون فرهنگی هنری مساجد سطح استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اباذر بیگی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی مسابقه کتابخوانی «سفینه النجاه» در 1231 کانون فرهنگی و هنری شهری و روستایی سطح استان برگزار شده است. در این تعداد کانون شهری و روستایی استان 87 هزار نفر عضو هستند.

وی با بیان اینکه ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی از اهداف و رویکردهای برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، افزود: فرهنگ کتاب و کتابخوانی بستر تقویت فرهنگ عمومی، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی است.

حجت‌الاسلام بیگی با بیان اینکه کتابخوانی باید مانند یک فریضه در جامعه معرفی شود، اظهار کرد: آگاهی حاصل از کتاب خواندن، باعث تعالی جامعه و رفع بخش زیادی از مشکلات در کشور می‌شود و کتاب خوب انسان را از حوادث و آسیب‌ها در امان می‌دارد و جامعه را به رشد و تعالی می‌رساند.

وی با بیان اینکه کتاب غذای روح بشر و وسیله رشد فکری انسان است و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی یک ضرورت محسوب می‌شود، افزود: این مسابقه در ۲ بخش عمومی و نوجوان برگزار می‌شود، و در بخش عمومی شرکت‌کنندگان می‌بایست به سوال‌های چهار گزینه ای کتاب «جاذبه حسینی» گزیده‌ای که از بیانات مقام معظم رهبری است، پاسخ دهند.

این مسئول ادامه داد: موضوع این مسابقه کتابخوانی حضرت زینب (س) و اربعین حسینی است و علاقمندان به شرکت در آن می‌توانند کتاب «جاذبه حسینی» انتشارات انقلاب اسلامی را مطالعه کنند.

وی ادامه داد: از قسمت‌های دیگر بخش عمومی این مسابقه، کتاب صوتی «زنی که پیامبر بود» نوشته قیصر امین‌پور است و شرکت‌کنندگان باید پس از شنیدن این کتاب به سوال‌های سه گزینه‌ای آن پاسخ دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی «سفینه النجاه» تا ۳۰ مهرماه است، اظهار کرد: به ۴۰ نفر از برگزیدگان این مسابقه کتابخوانی جوایزی اهدا می‌شود.

حجت الاسلام بیگی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اعضای محترم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به سامانه بچه‌های مسجد مراجعه کنند، گفت: هر مسابقه دارای ۱۰۰ امتیاز است و در مجموع ۳۰۰ امتیاز برای این مسابقه کتابخوانی در نظر گرفته شده است و هر کانونی که حداقل ۲۰ نفر از اعضای آن در هر مسابقه شرکت داشته باشند ۱۰۰ امتیاز کسب می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها