سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
اعلام آمادگی انجمن ناشران پزشکی برای برگزاری نمایشگاه مجازی

اعضای انجمن ناشران کتاب علوم پزشکی با اعلام عدم حضور در پنجمین نمایشگاه ایران فارما، آمادگی خود را برای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب علوم پزشکی اعلام کردند.

فرهاد تیمورزاده، رئیس هیئت مدیره انجمن ناشران کتاب علوم پزشکی دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اعلام زمان برگزاری ششمین نمایشگاه ایران فارما و پنجمین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم پزشکی و دارویی - دانشگاهی در مهر‌ماه امسال، گفت: طی سال‌های گذشته اعضای این انجمن به برگزاری و حضور در این نمایشگاه پایبند بود و برای اینکه در تقویم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد زحمات زیادی کشیده شد.
 
وی افزود: در سال‌های پیش همت و تلاش می‌کردیم مبلغ یارانه این نمایشگاه را افزایش دهیم و خوشبختانه هر سال نیز افزایش پیدا می‌کرد و در حدود ۳۰ درصد یارانه برای این نمایشگاه در نظر گرفته شد.
 
تیمورزاده با اشاره دغدغه و نگرانی اصلی در برگزاری این نمایشگاه توضیح داد: ما برای این نمایشگاه ارزش زیادی قائل بوده و هستیم اما از حضور در این نمایشگاه انصراف دادیم زیرا جان مردم خیلی مهمتر از برگزاری یک نمایشگاه است زیرا هر نوع تجمعی در ایام بیماری کرونا پرخطر و ممنوع است.
 
وی با بیان اینکه اکنون همه بخش‌های کشور تحت تاثیر این ویروس منحوس قرار دارد، گفت: هر روز افراد زیادی از جمله همکاران جامعه پزشکی جان خود را از دست می‌دهند و حتی نیاز به این است که قوانین محدودکننده‌ بیشتری نیز اعمال شود و چطور می‌خواهیم در قالب یک جمع پزشک و ناشر پزشکی برای بهره‌برداری اقتصادی خود همه این موضوعات را نادیده بگیرد.
 
تیمورزاده تاکید کرد: همکاران ما در انجمن نتوانستند برای حضور در این نمایشگاه خود را قانع کنند و به این بهانه با برگزاری هر نمایشگاه فیزیکی در کشور مخالفت خواهیم کرد. این نمایشگاه به دستاورد‌های صنعت دارویی می‌پردازد و چگونه می‌توانند در ایام بیماری کرونا نمایشگاه برگزار کنند زیرا این موضوع نقض غرض است.
 
وی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که جمعیت زیادی را در دل خود جای می‌داد امسال برگزار نشد، گفت: گمان من به عنوان یک پزشک که مسائل کرونا را رصد می کنم این است که به دلیل وجود ویروس کرونا در سال ۱۴۰۰ هم امکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران وجود ندارد.
 
تیمورزاده با اشاره به نامه‌ای که طی روزهای گذشته خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاشته شده است، گفت: در این زمینه ما اعلام آمادگی کردیم درصورتی‌که علاقه‌مندی در معاونت فرهنگی وجود داشته باشد، این انجمن می‌تواند این نمایشگاه را به صورت مجازی خارج از چارچوب نمایشگاه ایران فارما برگزار کند.
 
وی همچنین درباره میزان حضور ناشران پزشکی در نمایشگاه ایران فارما عنوان کرد: به غیر از ناشرانی که کتاب‌های ارجینال در نمایشگاه عرضه می‌کردند هر سال حدوود 30 تا 25 ناشر پزشکی فعال در نمایشگاه ایران فارما حضور داشتند و با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اطلاع‌رسانی و مکاتبه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شد تا دانشجویان پزشکی بتوانند ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب‌های مورد نیاز درسی خود را تهیه کنند.
 
تیمورزاده افزود: ناشرانی که در نمایشگاه حضور داشتند معمولا تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی را به غیر از یارانه ۳۰ درصدی معاونت فرهنگی روی کتاب‌هایشان اعمال می‌کردند و در اختیار استادان و دانشجویان قرار می‌گرفت اما امسال همه این مزایای اقتصادی را کنار گذاشتیم زیرا برگزاری نمایشگاه را در تعارض با جان و سلامتی مردم می‌بینیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها