شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۴
فرامرز در شاهنامه و منظومه حماسي فرامرزنامه بررسي مي‌شود

پانزدهمين مجموعه درس‌گفتارهايي درباره‌ فردوسي به «فرامرز در شاهنامه و فرامرزنامه»، اختصاص دارد و دكتر مجيد سرمدي در اين‌باره در شهر كتاب مركزي، سخن خواهد گفت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، فرامرز در روايات، تاريخ و شاهنامه نام يکي از پسران رستم است كه در شاهنامه، او پهلوان سپاه ايران به‌شمار مي‌آيد و در سپاهي که رستم به کين‌خواهي سياوش آراسته، پيشرو سپاه رستم بوده و سرانجام به دست بهمن پسر اسفنديار کشته شد.

فرامرزنامه يکي از منظومه‌هاي حماسي بعد از شاهنامه است که از چند حيث ممتاز و زمان سروده شدن آن به حماسه‌ بزرگ فردوسي نزديک است.

فرامرز در ديگر کتاب‌هاي پهلواني و يا داستان‌هاي الحاقي شاهنامه هم آمده مانند «برزونامه» که در آن يکي از کارهاي مشهور او نبرد به جاي رستم با برزو پسر سهراب بود.

پانزدهمين مجموعه درس‌گفتارهايي درباره‌ فردوسي به «فرامرز در شاهنامه و فرامرزنامه» اختصاص دارد که دکتر مجيد سرمدي، استاد دانشگاه و مصحح فرامرزنامه عصر روز چهارشنبه ۲۹ آبان ساعت ۱۶:۳۰ برگزار مي‌شود.

علاقه‌مندان براي شركت در اين درس‌گفتار به سالن اجتماعات شهر کتاب مركزي واقع در خيابان حافظ شمالي، نبش زرتشت شرقي، طبقه اول مراجعه كنند.

چهاردهمين مجموعه درس گفتارهايي درباره فردوسي به «معرفت‌شناسي هنر در شاهنامه» اختصاص داشت كه با سخنراني دكتر حسن بلخاري در شهركتاب مركزي برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط