جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مجموعه آثار آیت‌الله محمد یزدی در قالب نرم‌افزار منتشر شد

نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله محمد یزدی در مرکز تحقیقات کامپیوتری نور منتشر شد.

علی میراحمدی کارشناس ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری نور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، از انتشار نرم افزار مجموعه آثار آیت‌الله محمد یزدی خبر داد و تصریح کرد: این نرم‌افزار در قالب کتابخانه نور تولید و در اختیار جامعه علمی و محققین قرار گرفت.

میراحمدی گفت: در این نرم‌افزار 46 عنوان از تالیفات معظم‌له در موضوعات تفسیر و ترجمه قرآن کریم، فقه‌القضاء، فقه استدلالی، عقاید و معارف اسلامی، خطبه‌های نمازجمعه و سایر موضوعات به صورت دیجیتالی عرضه شده است.

کارشناس ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری نور، با بیان اینکه در این نرم‌افزار کاربران ضمن مطالعه و فیش‌برداری، می‌توانند با جستجوهای پیشرفته به بررسی و تحقیق در این منابع بپردازند، افزود: نگارخانه‌ای از تصاویر و اسناد دوران مبارزات قبل از انقلاب و نیز فعالیت‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در این نرم‌افزار به علاقمندان ارائه شده که بعضا نادر بوده و برای اولین بار است که ارائه شده است.

وی امکانات دیگر این اثر را مورد توجه قرار داد و افزود: جست‌و‌جو به روش‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتاب‌های برنامه، امکان جست‌وجو در آیات قرآن کریم، امکان مقایسه دو متن مختلف با یکدیگر، چنددوره لغت‌نامه با قابليت جست‌وجو و ارتباط با متن، قابلیت‌های پژوهشی به همراه امکانات یادداشت‌برداری، ذخیره‌سازی، ویرایش و چاپ متن از جمله امکانات این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

میراحمدی به دیگر بخش‌های این نرم‌افزار اشاره کرد و گفت: معرفی معظم‌له نیز در قالب زندگینامه از دیگر بخش‌های این نرم‌افزار است که شامل توضیحاتی درباره دوران تحصیل، اساتید و سایر فعالیت‌های علمی و سیاسی ایشان است.

کارشناس ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری نور، برخی از کتب این‌نرم‌افزار را نام برد و گفت: فقه‌القرآن در قالب چهار جلد، القضاء فی شرح عروة‌الوثقی در دو جلد، الإمامة و الولایة فی القرآن‌الکریم، پایه‌های ایدئولوژی در اسلام، مسائل فقهی جدید از جمله آثاری است که در این نرم‌افزار ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها