دوشنبه ۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۶
تصحيح متون كهن با همكاري ميراث مكتوب و دانشگاه اصفهان

«مركز پژوهشي ميراث مكتوب» و «قطب علمي تحقيق در متون حكمي و عرفاني دانشگاه اصفهان» در زمينه تحقيق و تصحيح متون كهن و برگزيده حكمي و عرفاني تـفـاهم‌نـامـه امضا کردند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از مركز پژوهشي ميراث مكتوب، موضوع تفاهم‌نامه در دو بخش «مشاركت و همكاري در زمينه تحقيق و تصحيح متون برگزيده حكمي و عرفاني» و «برگزاري همايش‌هاي تخصصي مشترك» تعيين شده است.

در اين تفاهم‌نامه که به امضاي دکتر سيدعلي‌اصغر ميرباقري فرد، رئيس قطب علمي تحقيق در متون حكمي و عرفاني دانشگاه اصفهان و دکتر ايراني رئيس مركز پژوهشي ميراث مكتوب رسيد، دانشگاه اصفهان متعهد شد آثار حكمي و عرفاني ارزشمند را شناسايي و به تصحيح آن اقدام كند.

همچنين متون كهن پس از تحقيق و تصحيح براي انتشار به ميراث مکتوب پيشنهاد مي‌شود که اين مرکز موظف به انتشار آن با رعايت مفاد تفاهم نامه خواهد بود.

گسترش فعاليت‌هاي متن‌پژوهي و تصحيح انتقادي متون، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و همايش‌هاي علمي و همچنين برنامه‌ريزي براي ايجاد گرايش جديد در دوره كارشناسي ارشد يا دكترا در رشته زبان و ادبيات فارسي با عنوان «تصحيح انتقادي متون» از جمله موارد پيش بيني شده است که طرفين درباره آن‌ها به توافق رسيده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط