یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
در روز برفی تهران؛ محسن سلیمانی به خانه ابدی بدرقه شد

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد محسن سلیمانی نویسنده، مترجم و وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان در مجتمع امام‌ خمینی (ره) حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

به‌ گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با وجود بارش سنگین برف در تهران مراسم بزرگداشت زنده‌یاد محسن سلیمانی با حضور اهالی قلم، کارمندان و مدیران سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اصحاب رسانه صبح ‌امروز یکشنبه (8 بهمن‌ماه) در مجتمع امام‌ خمینی(ره) حسینیه الزهرا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
 
ابوذر ابراهیمی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام محمود دعایی، فرهاد حسن‌زاده، فریدون عموزاده خلیلی و بسیاری از نویسندگان، مترجمان و شاعران کشورمان در این مراسم حضور داشتند.



در ابتدای این مراسم پیام تسلیت سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و ابراهیمی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرائت شد.
 
سلیمانی، معاون پژوهشی سازمان فرهنگ و ارتباطات در صحبت‌ کوتاهی گفت: وقتی کارنامه عمرم را مرور می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که تقریبا سه دهه است که با محسن سلیمانی همکاری داشته‌ام و او را می‌شناسم این مجلس متعلق به نسلی است که سلیمانی نماد آن بود. اگر قرار باشد از میان این نسل یکی را انتخاب کنم قطعا یکی از بهترین‌ انتخاب‌ها محسن سلیمانی است.


 
وی ادامه داد: محسن سلیمانی فردی بود که برای انقلاب نوشت و زحمت کشید و از دست‌دادن او برای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خسارتی جبران‌ناپذیر است چراکه یکی از چهره‌های سرشناس خود را از دست داده‌ است. برای سازمان پرکردن خلأ او بسیار دشوار است. چرا که یکی از تأثیرگذارترین افراد خود را از دست داده است.
در ادامه دختر محسن سلیمانی نامه‌ای احساسی به پدر خود قرائت کرد و  سپس حاج‌محمد خداوردی به سوگواری پرداخت و چندبیتی را در سوگ محسن سلیمانی قرائت کرد.


 
در پایان مراسم اعلام شد به‌دلیل مشکلات جوی مراسم تشییع و خاکسپاری ظهر امروز در قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا انجام خواهد شد.
 
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    روحشان قرین آرامش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها