پنجشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۴۱
واقعه نگاری سریال "شیخ بهایی" منتشر می شود

کتاب "سیمرغ در آشیانه" همزمان با پخش مجموعه تلویزیونی "شیخ بهایی" منتشر می شود. هدف از تهيه این كتاب، روايتي مستند از سير مراحل توليد است كه هيچ گاه در قاب تصوير در نمي آيد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مركز سيما فيلم تا کنون مجموعه ها و فيلم هايي چون امام علي(ع)، ولايت عشق، شهريار، روزگار قريب و ليلي با من است را تولید کرده است.
 
مركز سيما فيلم علاوه بر ساخت و توليد مجموعه هايي با طبقه بندي الف و الف ويژه، سعي دارد مستندات مكتوب اثر مورد نظر را نيز تهيه كند.

به همين منظور، سیمافیلم انتشار و چاپ داستان، رمان و واقعه نگاري بر اساس فيلمنامه و منابع تحقيقي معتبر را نیز در دستور كار خود قرار داده است. 

سريال تلويزيوني "شيخ بهايي" به كارگرداني "شهرام اسدي" كه بر اساس زندگي و آثار اين فيلسوف و دانشمند نامدار عصر صفويه تهيه شده، اكنون به مرحله پخش رسيده است.

مركز سيما فيلم قصد دارد همزمان با پخش اين سريال، با انتشار كتاب واقعه نگاري توليد اين مجموعه تلويزيوني، مخاطبان و علاقه مندان را با روند توليد و ساخت آن نيز آشنا كند. 

هدف از تهيه چنين كتابي، روايتي مستند از سير مراحل توليد است كه هيچ گاه در قاب تصوير در نمي آيد.
 
اين كتاب تحت عنوان "سيمرغ در آشيانه" به كوشش واحد پژوهش و انتشارات مركز سيما فيلم و به قلم "اميد نجوان" به نگارش درآمده و قرار است به زودي توسط انتشارات روزنامه جام جم منتشر شود.
 
كتاب «سيمرغ در آشيانه» شامل سه بخش است: بخش اول (از ايده تا اجراي سريال)، بخش دوم (نگاهي به مرحله تصويربرداري و توليد)، و بخش آخر (مرحله آماده سازي نهايي سريال براي مخاطب).
 
واحد پژوهش و انتشارات سيما فيلم اعلام كرد: تهيه چنين كتابي در زمينه توليد، براي نخستين بار صورت مي گيرد، به همين منظور براي منابع خبري چندان شناخته شده نيست.

از ديگر كتبي كه اين واحد در سيما فيلم در دست انتشار دارد، مي توان به "سيره حضرت محمد(ص) در مكه"، "تاريخ دعوت اسلامي در دوران بعثت" نوشته "رسول جعفريان" و نيز رماني براساس زندگي شيخ بهايي نوشته "داوود اميريان" براي مقطع سني نوجوانان اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط