چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۳
چرا کتاب ها فیلم نمی شوند

"هانیه توسلی" بازیگر سینما با بیان اینکه به ادبیات در مدارس توجه ويژه اي نمي شود، گفت: اگر قصد داريم با بهره گيري از ابزار سينما و تلويزيون يك اثر ادبي خلق كنيم، ابتدا بايد مخاطبان اين آثار را با صاحب اثر و خود اثر آشنا کنیم.\

"توسلی" بازیگر سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) افزود: میل به كتابخواني باید از دوران کودکی و از مدارس آغاز شود، به همين منظور آموزش و پرورش می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

این بازیگر سینما با اشاره به اینکه آثار متعددی درباره زندگی و آثار چهره های ادبی در سینما و تلویزیون ساخت شده است، تصریح کرد: متاسفانه این آثار تنها با قشر خاصی از جامعه ارتباط برقرار مي كند، زیرا بسیاری از مخاطبان که باید از دوران كودكي و در مدارس با زندگی پرفراز و نشیب شخصیت های ادبی كشورمان آشنا شوند، بدون هیچ گونه پیش زمینه ای از اثر و صاحب اثر به تماشای فيلم مورد نظر می نشینند و متاسفانه نمي توانند با آن اثر ارتباط درستي برقرار کنند.

وی با بیان اینکه کتاب "چراغ ها را من خاموش می کنم" اثر "زويا پيرزاد" را در دست مطالعه دارم، یادآورشد: با مطالعه این کتاب به خودم گفتم که چرا این گونه کتاب ها که به راحتی با مخاطب ارتباط برقرار می کنند کمتر مورد توجه و اقتباس قرار می گیرند؟

وی افزود: شاید بهتر باشد مخاطبان پیش از دیدن یک فيلم و يا سريال اقتباسی، از طریق کتاب هاي دوران تحصیل و همچنین شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون با نویسنده، موضوع و قصه اثر مورد نظر آشنا شوند تا درك موضوع و قصه اثر مورد نظر خيلي سخت نباشد.

"هانيه توسلي" فارغ التحصیل ادبیات فیلم‌نامه‌نویسی از دانشگاه آزاد تهران است. وي با بازي در مجموعه تلويزيوني "غريبه" وارد عرصه بازيگري شد. پس از موفقيت در اين سريال بلافاصله از او براي بازي در فيلم "شام آخر" دعوت به عمل آمد.

وي تنديس بهترين بازيگر نقش اول زن را براي بازي در فيلم "شبهاي روشن" از هفتمين جشن خانه سينما دريافت كرد.
 
فيلم هاي روي جاده نمناك، شام آخر، اثيري، شبهاي روشن، گاهي به آسمان نگاه كن، جايي براي زندگي، يك شب و ديروقت از جمله آثاري هستند كه هانيه توسلي در آنها به ايفاي نقش پرداخته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط