دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۰
تعامل سينما و ادبيات طي دو سال اخير افزايش يافته

«سعيد ابراهيمي فر» كه بر اساس كتاب «لبخند انار» اثر «هوشنگ مرادي كرماني» يك فيلم سينمايي ساخته است، مي گويد: جاي خالي ادبيات داستاني در توليدات آثار سينمايي خالي است، هرچند طي دو سال اخير حركت هاي خوبي در جهت تعامل سينما و ادبيات انجام گرفته است.

«سعيد ابراهيمي فر» بازيگر، نويسنده و كارگردان سينما و تلويزيون در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره علاقه اش به ادبيات و توليد آثار اقتباسي، اظهار داشت: خوشبختانه در خانواده اي به دنيا آمده و بزرگ شده ام كه همه اهل كتاب و مطالعه بوده اند و به همين دليل من هم از كودكي به كتابخواني علاقه مند شدم.

وي تصريح كرد: وقتي به سينما گرايش پيدا كردم هر كتاب داستاني را كه خواندم به فكر فرو مي رفتم كه چگونه مي شود آن داستان را در قالب يك فيلم سينمايي به تصوير كشيد.

اين كارگردان سينما با اشاره به ساخت فيلم اقتباسي «تك درختها» در سال 86، گفت: علاقه من به كتاب و كتابخواني باعث شد تا سال 86 بر اساس چهار داستان از كتاب «لبخند انار» نوشته «هوشنگ مرادي كرماني» فيلم «تك درختها» را تهيه و توليد كنم.

ابراهيمي فر با بيان اينكه جاي خالي ادبيات داستاني در سينما و تلويزيون احساس مي شود، يادآورشد: خوشبختانه طي دو سال اخير مديران فرهنگي به حوزه ادبيات بيشتر توجه داشته اند و اميدوارم اين تعامل تداوم يابد.

«سعيد ابراهيمي فر» فعاليت سينمايي را به عنوان دستيار كارگردان در فيلم «صف» به كارگرداني «علي اصغر عسگريان» آغاز كرد.

نخستين تجربه سينمايي او نگارش فيلمنامه «مأموريت» به كارگرداني «حسين زندباف» بود. از ديگر فعاليت هاي ابراهيمي فر مي توان به تهيه كنندگي فيلم و ساخت تيزرهاي تبليغاتي اشاره كرد.

«تك درختها»، «مواجهه» و «نار و ني» از جمله آثاري هستند كه توسط سعيد ابراهيمي فر ساخته شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط