شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۳
خبرگزاری کتاب به تعامل سینما و ادبیات کمک می‌کند

"سیروس حسن پور" کارگردان سینما با بیان اینکه ضرورت تعامل سینما و ادبیات بیش از پیش احساس می شود،گفت: خبرگزاری کتاب ایران نقش مهمی در ایجاد این تعامل ایفا خواهد کرد.

"سیروس حسن پور" نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در توضیح این مطلب اظهار داشت: همکاری دو جانبه فعالان عرصه سینما و ادبیات باعث ارتقای هر دو حوزه خواهد شد، بنابراین ضرورت این تعامل بیش از پیش احساس می شود.

این کارگردان سینما با اشاره به نقش مهم خبرگزاری کتاب ایران در ایجاد تعامل میان سینما و ادبیات، تصریح کرد: جای خالی این رسانه طی سه دهه اخیر به شدت احساس می شد. خبرگزاری کتاب تلاش می کند جامع و کامل به تولید و انتشار اخبار حوزه نشر، کتاب و ادبیات بپردازد و مخاطبان را با تازه های نشر و مشکلات این حوزه آشنا کند.

سیروس حسن پور که پیش از این بر اساس مجموعه داستان "تنور" اثر"هوشنگ مردای کرمانی" فیلم "رضایت نامه" را ساخته است، درخصوص علاقه خود به تولید آثار اقتباسی، می گوید: هر یک از آثار ادبی به من فیلمساز می آموزد که چگونه بهتر زندگی کنم و زندگی کردن را در قالب یک اثر تصویری چگونه به مخاطبان بیاموزم.

وی افزود: از میان تمام آثار ادبی بسیار علاقه مند هستم مجموعه داستان های "محمود دولت آبادی" و همینطور قصه های "هوشنگ مرادی کرمانی" را در قالب فیلم و سریال به تصویر بکشم. 

حسن پور در توضیح این مطلب افزود: وقتی برای ساخت یک فیلم سینمایی از آثار چهره های مطرح اقتباس می کنم خیالم از چهارچوب داستان راحت است، به همین دلیل اکثر آثار تولید شده در سینمای هالیوود اقتباس هستند.

سیروس حسن پور فعاليت سينمايي را سال 1349 با بازي در فيلم "عمو سيبيلو" به كارگرداني "بهرام بيضايي" آغاز كرد.

تصميم كبرا، چوپان دروغگو، قطار كودكي، دهقان فداكار و غاز مهاجر از جمله آثاری هستند که حسن پور کارگردانی آنها را بر عهده داشته است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط