چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
مدیر نشر ابوعطا: نمایشگاه کتاب تهران، کمبود ویترین کتاب در سطح شهر را جبران می‌کند

سید رفیع احمد جواهری، مدیر انتشارات ابوعطا با تأکید بر ضرورت برپایی نمایشگاه کتاب تهران، گفت: برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باعث جبران کمبود ویترین کتاب در سطح شهر می‌شود.

جواهری در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: واگذاری برخی امور بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به بخش خصوصی اتفاق مبارکی است چرا که معتقدم دولتمردان نباید در امور اجرایی ورود پیدا کنند و باید این امور را به تنها مرجع قانونی صنف نشر در کشور یعنی اتحادیه ناشران و کتابفروشان بسپرند البته به این شرط که این امور از سوی دولت کنترل و نظارت شوند.
 
وی در ادامه سخنانش، گفت: ورود اتحادیه ناشران و کتابفروشان در امور اجرایی نمایشگاه فواید بسیاری دارد که از آن میان می‌توان به بهبود نحوه ارائه کتاب‌ها در نمایشگاه اشاره کرد چرا که اتحادیه دنبال کار صنفی است و اصلاً منافع شخصی خود را در نظر نمی‌گیرد.
 
مدیر انتشارات اوعطا عنوان کرد: متأسفانه در چند سال اخیر جنبه فروشگاهی نمایشگاه کتاب تهران بر جنبه نمایشگاهی آن غلبه کرده این در حالی است که از اسم نمایشگاه کتاب تهران کاملاً مشخص است که باید این رویداد عظیم فرهنگی مکانی برای نمایش تازه‌های نشر باشد و در این مکان بیشتر نشست‌های مشترک با کشورهای همسایه که تفاهمات فرهنگی بسیاری با ما دارند، به منظور توسعه دیپلماسی فرهنگی برگزار شود و داد و ستدهای فرهنگی صورت بگیرد.
 
وی مکان فعلی نمایشگاه کتاب تهران (مصلای امام خمینی) را برای برپایی این رویداد فرهنگی مناسب ندانست و گفت: برپایی نمایشگاه کتاب تهران به صورت مستمر ضرورت دارد اما به نظرم باید یک مکان دائمی که در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم عزیزمان به ویژه ناشران باشد، برای نمایشگاه کتاب تهران تهیه شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط