دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۵
يك فيلم اقتباسي جايزه «كي‌آرت» را دريافت كرد

فيلم سينمايي «پيرمردها سرزميني ندارند» ساخته‌ «برادران كوئن‌» جايزه بهترين دستاورد هنري سال از مراسم ساليانه «كي آرت» را دريافت كرد. اين اثر چندي پيش اسكار بهترين فيلمنامه اقتباسي را از هشتادمين مراسم اسكار دريافت كرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) بنا به اعلام آسوشيتدپرس، سي ‌و هفتمين دوره مراسم «كي‌آرت» جمعه گذشته با حمايت‌ مالي «هاليوود ريپورتر» برگزار شد.

در اين مراسم فيلم «پيرمردها سرزميني ندارند» كه با اقتباس از كتابي به همين نام ساخته شده موفق شد جايزه بهترين دستاورد هنري سال از مراسم ساليانه «كي آرت» را دريافت كرد.

در اين مراسم اين فيلم اقتباسي همچنين موفق به دريافت جايزه بهترين فيلم ترسناك، بهترين پوستر فيلم و بهترين اثر دلهره‌آور شد.

فيلم «پیرمردها سرزمینی ندارند» را برادران کوئن (اتان و جوئل) كارگرداني كرده اند. «خاوير باردم» بازيگر اسپانيايي براي اين فيلم توانست اسكاربهترين بازيگر نقش اول مرد را از آن خود كند.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده: در حین رد و بدل کردن مواد مخدر در مرز مکزیک و امریکا بین خریداران و فروشندگان درگیری ایجاد شده همه می میرند و مردی (جوش برولین) شکارچی اتفاقی آنها را پیدا می کند و پولها را برمی دارد از طرفی صاحبان پولها كه در بین پولها ردیاب گذاشته اند، فردی ( خاویارباردم) را اجیر می کنند تا پولها را به دست آورد.

او وقتی می فهمد پولها زیاد است اجیر کنندگان خود را می کشد و خود به دنبال انها میرود، مردی که پولها را پیدا کرده با همسرش نقل مکان می کند و تعقیب و گریز شروع می شود.

اين فيلم اخيرا نامزد ۴ جایزه از گلدن گلوب، نامزد نخل طلای کن و نامزد ۸ جایزه اسکار شد.

اين اثر همچنين اسكار بهترين فيلمنامه اقتباسي را از هشتادمين مراسم اسكار دريافت كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط