یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۴
«مباني هنر ديني» تدوين مي‌شود

«منوچهر اكبرلو»، منتقد و پژوهشگر تئاتر از تدوين«مباني هنر ديني» در چهار بخش خبر داد.\

منوچهر اكبرلو در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: در آبان ماه سال گذشته در مجموعه مقالاتي به نمايش ديني پرداختم، مشغول گسترش اين مطالب و مصداق هاي آن در توليدات سينما و تئاتر هستم تا كتاب مستقل «مباني هنر ديني» را در انتشارات حوا به چاپ برسانم.

وي ادامه داد: اين اثر شامل بخش هاي هنر، زیبایی و كمال، ساحت قدسی هنر دینی، هنر در گستره شریعت و ابهامات در مفهوم هنر دینی است. 

اكبرلو گفت:به زودي منتخبي از نوشته هاي مطبوعاتي‌ام در 20 سال اخير شامل نقد و گفت‌وگو را جمع آوري كرده و در يك مجموعه منتشر مي‌كنم. 

وي همچنين به نگارش كتاب «تاريخ شفاهي تئاتر كودك و نوجوان در ايران»اشاره كرد و افزود: در زمينه تئاتر كودك هيچ كتاب و سند مكتوبي وجود ندارد به اين دليل براي نگارش اين اثر از روش تاريخ شفاهي استفاده‌ مي‌كنم.

وي ادامه داد: اطلاعات اوليه و اسامي افراد شاخص مشخص شده و به تدريج در حال مصاحبه با آنها هستم.

اكبرلو با بيان اين كه بسياري معتقدند تئاتر كودك و نوجوان در ايران با حضور «دان لافان» آغاز مي‌شود، گفت: با پژوهش‌هاي كه انجام دادم، مشخص شد پيشينه تئاتر كودك و نوجوان به سال هاي 1300 بازمي‌گردد در حالي كه دان لافان در دهه 50 به ايران آمده است.

وي افزود: پيش بيني مي‌كنم نگارش اين كتاب حدود سه سال طول بكشد زيرا وقت گرفتن از افراد، همچنين پياده كردن و تصحيح مصاحبه‌ها و نيز مطابقت دادن گفته‌ها زمان زيادي مي‌برد.

اكبرلو يادآور شد: با هيچ نهاد دولتي براي چاپ اين مجموعه صحبت نكردم اما انتشارات «حوا» آمادگي خود را براي انتشار اين اثر اعلام كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط