یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
ثانیه‌های انس، تصویری از بزمی عاشقانه

کتاب «ثانیه‌های انس» تلاش دارد چگونگی و شرایط بهره‌مندی بیشتر از فرصت هم‌سخنی و دقایقی کنار محبوب حقیقی نشستن را به تصویر بکشد تا مخاطب بتواند لذت ثانیه‌های انس را بیشتر دریابد؛ به گونه‌ای که بتواند دیگران را نیز برای حضور در این بزم عاشقانه دعوت کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «ثانیه‌های انس» به قلم رضا اخوی در سه فصل با عنوان‌های «هنر بندگی»، «نکته‌های سفارشی ناب» و «پرونده ویژه» تلاش دارد با زبانی ساده مباحث مربوط به زمان، نیازهای افراد به نماز، لذت نماز و تاثیر نماز بر روح و روان انسان را بررسی کند. 

نویسنده در ابتدا در تلاش است برای مخاطب تبیین کند که هر انسانی بنده و آفریده خداوند است و در مسیر این زندگی دنیایی باید راهی هم به سوی زندگی معنوی بگشاید و برای رسیدن به مقام معنوی مقدماتی را تدارک ببیند. وی عنوان می‌کند که بهترین و محکم‌ترین راه برای ارتباط نزدیک داشتن با خداوند برپایی نماز است که با شکوه‌ترین وسیله اتصال و ارتباط با خداوند محسوب می‌شود. 

نویسنده کتاب معتقد است «دانستن این نکته که نماز کارآمدترین راه تداوم ارتباط با خداوند است، به سبب رمزگشایی از یک نکته کلیدی و مهم زندگی درباره نقش شگرف و پر اهمیت نماز در آموزه‌های دینی و فهم دقیق چرایی و فلسفه تاکیدهای فراوان قرآن و روایات بر نماز و آن همه اوصاف و تاکیدهای گفته شده درباره نماز است.» 

نویسنده با بیان روایت‌هایی از امیرالمومنین علی(ع)، امام حسین(ع)، حضرت فاطمه (س)، امام سجاد(ع) و دیگر بزرگان دین سعی دارد به مخاطب تبیین کند که برترین وکامل‌ترین نوع عبادت، عبادتی است که از سر اخلاص، شوریدگی، دلدادگی و عشق به حضرت دوست باشد. 

یکی از مسایل مهمی که نویسنده سعی دارد برای مخاطب توضیح دهد، این است که نماز باید در رفتار و گفتار شخص نمازگزار تاثیر مستقیم داشته باشد چرا که رفتار نمازگزارهای بی‌ایمان یا سست ایمان پیامدهای فراوانی دارد و بهانه‌ای می‌شود برای کوبیدن بر سر نمازگزاران و مومنان حقیقی.
 
نویسنده در قسمت‌هایی از کتاب نمونه‌هایی از رفتار مومنان و نمازگزاران حقیقی مانند امام خمینی(ره)، آیت‌الله خامنه‌ای، مرحوم علامه طباطبایی و شهید استاد مرتضی مطهری را ذکر می‌کند تا تصدیقی باشد بر این نکته که نماز واقعی به تعالی روح انسان کمک شایانی خواهد کرد.

کتاب «ثانیه‌های انس» به قلم رضا اخوی با شمارگان پنج هزار نسخه، در 197 صفحه و به بهای 48 هزار ریال از سوی انتشارات ستاد اقامه نماز منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط