یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
انتشار آثار برتر سومین جشنواره ملی فرهنگی و هنری نماز

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: آثار مکتوب برگزیده سومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری نماز در قالب رمان، داستان و فیلم‌نامه کوتاه منتشر خواهند شد._

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی حلم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ نماز، ایجاد فضای دینی مناسب برای استفاده از زبان هنر در القای مفاهیم دینی به ویژه نماز و تشویق هنرمندان به خلق آثار هنری فاخر، اقدام به برگزاری سومین جشنواره فرهنگی هنری به محوریت نماز کرده است. 

وی گفت: با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری درباره ضرورت به نمایش گذاشتن فلسفه نماز و تحلیل رمزها و رازهای آن با زبان هنر، این جشنواره با هدف تبیین فرمایش رهبری راه‌اندازی شده است.

دبیر جشنواره گفت: فراخوان سومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری نماز از سوی ستاد اقامه نماز اعلام شده است و این جشنواره اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد. آثار ارسالی به این جشنواره باید در قالب رمان، داستان‌ کوتاه، فیلمنامه نویسی، فیلم‌ کوتاه، فیلم مستند و پویانمایی باشند.

حسنی حلم با بیان این که دوره گذشته از جشنواره مهرماه سال گذشته برگزار شد، گفت: در دوره نخست 450 اثر و در دوره دوم 550 اثر به دبیرخانه جشنواره در همدان ارسال شدند و امیدواریم این جشنواره امسال با استقبال بیشتر هنرمندان رونق بیشتری پیدا کند.

حسنی حلم یادآور شد: تعدادی از آثار برگزیده دومین جشنواره نماز به صدا و سیما فروخته شده‌اند تا آثار سمعی و بصری با موضوع نماز تولید شوند. امسال نیز آثار مکتوب برگزیده منتشر و فیلم‌نامه‌ها برای ساخت فیلم به صدا و سیما واگذار خواهند شد.

وی اظهار کرد: این جشنوراه فراخوان خود را با محورهای نگاه متعهدانه و هنرمندانه به نماز در راستای گسترش نماز، الگوسازی برای نسل جدید با معرفی نماز به عنوان بالاترین مظهر عبودیت، خلق و تولید آثار فاخر هنری با رویکرد نماز و شناسایی استعدادهای ادبی و هنری جامعه برای صیانت از سرمایه‌های علمی و هنری در خلق آثار دینی در قالب پوستر و بوروشور اعلام کرده است.

وی با بیان این‌که نتایج جشنواره تا نیمه نخست اسفندماه اعلام می‌شود گفت: علاقه‌مندان شرکت در سومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری نماز می‌توانند تا 20 بهمن ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی همدان، خیابان تختی، پشت مسجد میرزاتقی، ستاد اقامه نماز استان همدان ارسال کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط