سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
برپایی مراسم قدردانی از برنده ایرانی مدال گوته‌ در تهران

مراسم قدردانی از محمود حسینی‌زاد، برنده‌ مدال گوته‌، روز پنجشنبه، نهم آبانماه در تهران برگزار می‌شود. حسینی‌زاد در ماه آگوست امسال از سوی انیستیتو گوته به عنوان مطرح‌ترین مترجم ادبیات مدرن آلمانی به زبان فارسی معرفی شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم قدردانی از محمود حسینی‌زاد، برنده‌ مدال گوته‌ ساعت چهار بعدازظهر روز پنجشنبه، نهم آبانماه  در عمارت مسعودیه تهران با حضور جمعی از نویسندگان، شاعران و اهالی ادبیات برگزار می‌شود.

محمود حسینی‌زاد، ناوین كیشورن، ناشر هندی و پتروس ماركاریس، نویسنده یونانی، برندگان مدال انستیتو گوته در آگوست ۲۰۱۳ بودند. این موسسه از حسینی‌زاد به عنوان مطرح‌ترین مترجم ادبیات مدرن آلمانی به زبان فارسی نام برد. این مراسم كه نخستین گردهمایی به منظور تجلیل از محمود حسینی‌زاد خواهد بود با همكاری نشر افق، سارا افضلی، آیدا مرادی‌آهنی و میثم كیانی برگزار می‌شود. 

مدال گوته از سال 1975 به عنوان نشان رسمی جمهوری فدرال آلمان به شمار می‌رود. این جایزه به شخصیت‌هایی اهدا می‌شود که به ویژه در حوزه میانجیگری زبان آلمانی و تبادلات فرهنگی بین‌المللی خدماتی انجام داده باشند. مراسم اهدای این مدال 28 آگوست (6 شهریور) در ساعت 11 به وقت محلی وایمار برپا شد. 

سیدمحمود حسینی‌زاد متولد تهران، نویسنده، محقق و نمایش‌نامه‌نویس، مترجم آثار آلمانی و داستان‌نویس است. «نهاده سر غریبانه به دیوار»، «تگرگ آمد امسال بر سان مرگ» و «سیاهی چسبناک شب» از کتاب‌های منتشر شده این نویسنده‌اند. «آلیس»، «اگنس»، «آسمان خیس»، «مثلا برادرم» و «این سوی رودخانه ادر» آثاری هستند که با ترجمه محمود حسینی‌زاد در نشر افق منتشر شده‌اند.

عمارت مسعودیه در خیابان جمهوری، نرسیده به میدان بهارستان، خیابان ملت، خیابان اكباتان، واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها