دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
برنامه‌های هفت‌گانه سازمان تبلیغات اسلامی در هفته کتاب

سازمان تبلیغات اسلامی با هفت برنامه به استقبال هفته کتاب می‌رود. برپایی نمایشگاه کتاب و حمایت از مولفان بومی از جمله این برنامه‌ها هستند./

حجت‌الاسلام سیدامیر سجادی‌خو، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در بيست و يكمين دوره هفته كتاب در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: جلسات برپایی هفته کتاب این سازمان از چندی پیش آغاز شده و تا زمان برگزاری این هفته فرهنگی ادامه دارد.

وی افزود: در این نشست‌ها برنامه‌هایی در سطوح استانی تهیه و تنظیم شده‌اند که از طریق بخشنامه‌ به نمایندگان ما اعلام و در 31 استان کشور اجرا خواهند شد.

سجادی‌خو برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور را از جمله این برنامه‌ها دانست و گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی در سطوح استانی(عمومی) و درون سازمانی (به صورت اختصاصی)، توزیع و اهدای کتاب به کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان و دیگر کتابخانه‌های نهادهای دولتی و برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع آشنایی با کتاب و کتابخانه‌ها از دیگر برنامه‌های هفته کتاب به شمار می‌آیند.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در بيست‌ويكمين دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حمایت از مولفان و ناشران و تالیفات بومی به صورت خرید آثار از دیگر برنامه‌های ماست. همچنین قرار است سخنرانان و طلاب این مرکز در هفته کتاب با محوریت کتاب و کتابخوانی سخنرانی کنند تا مخاطبان بیش از پیش با ارزش مطالعه و پژوهش آشنا شوند.

وی افزود: این سازمان در اقدامات قبلی خود دو هزار و 200 کتابخانه در شبستان‌های مساجد روستایی که روحانیون در آنجا مستقرند، راه‌اندازی کرده‌است و تصمیم داریم در هفته کتاب علاوه بر تجهیز این کتابخانه‌ها برنامه‌های قابل اجرا نظیر مسابقات کتابخوانی را در این مراکز برگزار کنیم.

سجادی‌خو تغذیه فکری روحانیون و طلاب با ارسال کتاب و اهدای نشریات و مقالات مرتبط با کتاب و کتابخوانی را برنامه دیگر این سازمان اعلام کرد و گفت: در این هفته از طریق سامانه پیام کوتاه، پیام‌هایی را در راستای اهمیت کتاب و مطالعه برای جامعه هدف خود ارسال خواهیم کرد.

بيست و يكمين دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ايران از 25 آبانماه تا دوم آذرماه امسال در سراسر كشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها