یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
شاهرخ گيوا دو رمان جدیدش را به ناشر سپرد

شاهرخ گيوا، تازه‌ترین رمان‌هایش با نام‌هاي «فيل‌ها» و «تيمور و طالع جادو» را به ناشر سپرده است. رمان «اندوه موناليزا»ی این نویسنده نیز به زودی به بازار کتاب‌های داستانی راه خواهد یافت./

گيوا درباره تازه‌ترين آثار داستاني‌اش به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: حدود دو ماه پيش مجوز انتشار رمان «اندوه موناليزا» از سوي انتشارات زاوُش اخذ شده است. در كمتر از سه ماه گذشته نيز، دو رمان با نام‌هاي «فيل‌ها» و «تيمور و طالع جادو» را به انتشارات ققنوس سپرده‌ام. مخاطب رمان «تيمور و طالع جادو» گروه سني نوجوان است.
 
نويسنده رمان «موناليزاي منتشر» در ادامه توضیح داد: رمان «فيل‌ها» در حوزه داستان بزرگسال قرار مي‌گيرد. این رمان درباره مرد كلكسيونري است كه پيوسته می خواهد برای كلكسيون خود  اسکناس جمع‌ کند. 

گیوا در گذشته درباره رمان «اندوه موناليزا» به «ایبنا» گفته‌بود: داستان اين كتاب درباره خانواده‌اي است كه در محله‌اي از يک شهر زندگي مي‌كنند اما شهرداري مي‌خواهد خانه را براي احداث پل خراب كند. رويدادهاي داستاني این کتاب در رجوع به گذشته شخصيت اصلي داستان و خاطرات وي شكل مي‌گيرند و اين خاطرات مروري دارند، بر بخشي از رخدادهاي دوران پهلوي دوم تا اوايل دهه 70؛ ‌ضمن آن‌كه شرح موقعيت‌هاي داستاني در قسمت‌هايي از داستان بر ماجرايي عاشقانه مبتني است و از اين طريق پيش مي‌روند.

«موناليزاي منتشر» نخستین رمان گيواست كه در سال 1387 راهي بازار كتاب شد و توانست جوایز ادبی مهرگان و رمان متفاوت سال 1387 را به دست آورد. 

موضوع اين رمان براساس افسانه‌ای شکل گرفته‌است که مطابق آن سرنوشت همه عشاق به مرگ و جنون مي‌انجامد و وقايع اين داستان از دوران حکومت سلسله قاجاریه بر ایران تا زمان حال ادامه دارد. 

نويسنده در اين كتاب سعي داشته‌است علاوه بر شرح عشق‌هايی پرشور، اتفاقات تاثيرگذار اجتماعي و سياسي دوران قاجار، پهلوي و زمان حال را هم منعکس کند تا این کتاب به نوعی به رمان‌های تاریخی هم شبیه باشد. 

«مسیح، سین، فنجان قهوه و سیگار نیم سوخته»، «موناليزاي منتشر»، «اندوه موناليزا»، «فيل‌ها» و «تيمور و طالع جادو» از آثار داستاني این نویسنده جوان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط