شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
دومين رمان شاهرخ گيوا منتشر می‌شود

شاهرخ گيوا دومين رمانش را با نام «اندوه موناليزا» به ناشر سپرد. به گفته وي، در اين رمان وقايع سياسي و اجتماعي دوران پهلوي دوم با ديدگاه‌هاي انتقادي مرور شده است و ماجرايي عاطفي نيز در پيش‌برد وقايع داستاني به گونه‌اي ايفاي نقش مي‌كند.-

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گيوا، اولين رمان با نام «موناليزاي منتشر» را در سال 1387 راهي بازار كتاب كرده است.

وي درباره موضوع «اندوه موناليزا»،‌ دومين رمانش، توضيح داد: داستان اين كتاب درباره خانواده‌اي است كه در محله‌اي از يک شهر زندگي مي‌كنند و هنگامي كه شهرداري مي‌خواهد خانه را براي احداث پل خراب كند، شخصيت اصلي داستان از زاويه نگاه اول شخص، همزمان زمان ساخته شدن خانه را در ذهن مرور مي‌كند. 

گيوا افزود: در واقع رويدادهاي داستاني در رجوع به گذشته شخصيت اصلي داستان و خاطرات وي شكل مي‌گيرند و اين خاطرات مروري دارند، بر بخشي از رخدادهاي دوران پهلوي دوم تا اوايل دهه 70؛ ‌ضمن آن‌كه شرح موقعيت‌هاي داستاني در قسمت‌هايي از داستان بر ماجرايي عاشقانه مبتني است و از اين طريق پيش مي‌روند.

به گفته اين نويسنده جوان، نگارش اين رمان حدود سه سال به طول انجاميده است و  قرار است از سوي نشر چشمه به چاپ برسد.

رمان «موناليزاي منتشر» اثر داستاني پيشين گيوا است كه موضوع آن براساس افسانه‌ای شکل گرفته است که مطابق آن سرنوشت همه عشاق به مرگ و جنون مي‌انجامد. وقايع اين داستان از دوران حکومت سلسله قاجاریه بر ایران تا زمان حال ادامه دارد.

نويسنده در اين كتاب سعي داشته علاوه بر شرح عشق‌هايی پرشور، اتفاقات تاثيرگذار اجتماعي و سياسي دوران قاجار، پهلوي و زمان حال را هم منعکس کند تا این کتاب به نوعی به رمان‌های تاریخی هم شبیه باشد.

«موناليزاي منتشر»جوایز ادبی مهرگان و رمان متفاوت سال 1387 را کسب کرده است.

مجموعه داستان «مسیح، سین، فنجان قهوه و سیگار نیم سوخته» دیگر اثر داستانی گيوا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط