چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۱
«تاملی بر آثار دو نویسنده عرب» در شهر کتاب

نشست «تاملی بر آثار دو نویسنده عرب؛ زکریا تامر و عبدالرحمان» روز سه‌شنبه، نهم مهر در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. یدالله ملایری، شکوه حسینی و بلقیس سلیمانی کارشناسان این نشست هستند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست روز نهم مهر شهر کتاب با عنوان «تاملی بر آثار دو نویسنده عرب» به بررسی آثار زکریا تامر و عبدالرحمان منیف، اختصاص دارد. در این نشست که از ساعت 16 و 30 دقیقه روز نهم مهر آغاز می‌شود، یدالله ملایری، شکوه حسینی و بلقیس سلیمانی کارشناسان برنامه خواهند بود.

زكريا تامر، سال 1931 در دمشق به دنیا آمده و نخستين داستان‌هایش را در سال 1960 منتشر کرده است. او كه از سال 1981 در انگلستان زندگي می‌كند، يكي از مهم‌ترين نویسندگان جهان عرب است. داستان‌های او زباني ساده دارند كه گاه با عنصر طنز همراه می‌شوند. او هم در دو حوزه‌ ادبيات بزرگسال و کودک و نوجوان فعالیت می‌کند و آثار ارزشمندی نیز نوشته است. 

مجموعه داستان «جوجه تیغی» و «داستان‌های رندا» از این نویسنده به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

عبدالرحمان منیف یکی از مهم‌ترین نویسندگان معاصر جهان عرب است که در سال 2004 از دنیا رفت. این رمان‌نویس معاصر عرب در شهر عمان اردن از پدری عربستانی و مادری عراقی به دنیا آمد. وی به عنوان یکی از بزرگترین نویسندگان واقع‌گرای جهان عرب شناخته شده و آثار او به چندین زبان ترجمه شده است. ملایری رمان «پایان‌ها» اثر عبدالرحمان منیف را به فارسی ترجمه کرده؛ رمانی که برگزیده جایزه رمان قاهر در سال 1998 و جایزه رمان دوبی در سال 1989 است. همچنین رمان «فغان شرق» نیز با ترجمه مشترک ملایری و محمد الزغول در ایران منتشر شده است.

مرکز فرهنگی شهر کتاب در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها